به گزارش اکوایران، حملات هدفمندی که ارتش اسرائیل روز جمعه در بیروت انجام داد، منجر به شهادت تعدادی از رهبران ارشد حزب‌الله شد و این موضوع واکنش‌های گسترده‌ای از سوی مقامات لبنانی، منطقه‌ای و بین‌المللی را به دنبال داشت. مقامات لبنانی این حملات را نقض حاکمیت ملی و جنایتی ضد بشری دانسته و خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها شدند. مقامات نظامی ایران نیز به این حملات به شدت واکنش نشان دادند و آنها را به‌عنوان تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه محکوم کردند. برخی از واکنش‌های مقامات کشورمان را در این گزارش مرور می کنیم.

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، همواره بر حمایت قاطع ایران از محور مقاومت و به‌ویژه حزب‌الله لبنان تأکید داشته است. در واکنش به حملات اخیر، سپاه پاسداران این اقدامات را بخشی از تلاش‌های اسرائیل برای گسترش تنش‌ها و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه توصیف کرده است. سپاه اعلام کرده که مقاومت در لبنان با قدرت به این حملات پاسخ خواهد داد و ایران نیز به‌عنوان حامی مقاومت، همچنان به پشتیبانی خود از حزب‌الله ادامه خواهد داد.

امیر محمدرضا آشتیانی، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح نیز در واکنش به رویدادهای اخیر گفت: ایران سرنوشت هر سناریویی از سوی دشمن را تغییر خواهد داد و‌ تنبیه رژیم صهیونیستی در دستور کار است.ایران توانایی شکست سنگین معادلات دشمن را دارد.

امیر سعید ایروانی سفیر ایران در سازمان ملل نیز انفجارهای لبنان و حمله به سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت را نقض آشکار حقوق بین‌الملل و هنجارهای دیپلماتیک دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران قاطعانه در کنار دولت و مردم لبنان ایستاده است و تا زمانی که مسئولان این جنایات به دست عدالت سپرده نشوند، آرام نخواهد گرفت.

سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در این باره اعلام کرد: رژیم صهیونیستی با عملیات اخیر مصداق بارز نسل کشی را به تصویر کشید، جبهه مقاومت فعال‌تر از گذشته رژیم غاصب را تنبیه خواهند کرد.

مجید تخت روانچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  رژیم اسراییل پا را فراتر از حد و مرز گذاشته است. نه تنها به طور مکرر از آتش بس در غزه جلوگیری می‌کند، بلکه بازی خطرناکی را در لبنان نیز انجام می‌دهد .عواقب این اتفاق بر عهده رژیم است. جامعه بین المللی باید اسرائیل را مجبور کند تا قبل از این‌که خیلی دیر شود دست از ماجراجویی های خود بردارد.