به گزارش اکوایران، بانک مرکزی اعلام کرده عرضه ربع سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا در این مرحله بصورت گواهی سپرده ناپیوسته خواهد بود و فرآیند کشف قیمت جدید در عرضه مربوطه هم بصورت ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های مختلف است.

مطابق شرایط عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا، تمام اشخاص حقیقی بالای 18 سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه ربع سکه طلای بهار آزادی خریداری کنند.

خریداران می توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس کالا، به خزانه بانک رفاه مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوط به  بورس، بصورت فیزیکی معادل سکه‌های خریداری شده را تحویل بگیرند.

بانک مرکزی همچنین در نامه‌ای به شرکت بورس کالای ایران تاکید کرد که مبلغ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در قیمت کشف شده معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع بهار آزادی خزانه بانک رفاه، محاسبه شده و در نتیجه مبلغ دیگری با عنوان هزینه مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان اخذ نمی‌شود.

جزئیات بیشتر مربوط به عرضه 450 هزار ربع سکه طلا بهار آزادی از روز سه‌شنبه 4 بهمن 1401 به مدت 10 روز کاری، طی اطلاعیه‌ای توسط شرکت بورس کالای ایران اعلام خواهد شد.

هفته گذشته نیز به مدت سه روز ربع سکه در بورس کالا عرضه شد اما حدودا 10 درصد از میزان عرضه یعنی تعداد 50 هزار ربع سکه به فروش رسید.