بازار ارز و سکه مدتی است که از رونق افتاده و چشم طمع معامله گران افزایشی را پر نمی کند، ریسک های سیاسی در سایه بهبود روابط با کشورهای منطقه از جمله عربستان کاهش پیدا کرده است، فشارهای سیاسی غرب علیه ایران برای مدتی کمتر شد، بخش قابل توجهی از نقدینگی جامعه برای شرکت در طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو بلوکه شد و بازار سرمایه هم با ارائه بازدهی و سبز پوشی نظر باقی مانده نقدینگی را به خود جلب کرد و ارز و طلا از رونق افتاد.

دلار آمریکایی از نیمه اول فروردین رنج شد و در محدوده ۵۰ تا ۵۱ هزار و پانصد تومان نوسان می کند. سکه امامی هم در همین بازه زمانی بیشتر در بازه سی میلیون و هفتصد هزار تومانی و‌ یک‌میلیون بالاتر نوسان میکند. در این مدت سود نوسان گیری از سکه بیشتر از نگهداری آن بود و معامله گران وفادار به سکه بیشتر از نوسان گیری در این بازار کسب سود کردند.

یررسی اختلاف قیمت دلار آزاد در آخرین روز فروردین ماه در مقایسه با مدت مشابه هفته قبل نشان میدهد که نوسانات کوچک اسکناس آمریکایی بازدهی ۱.۳ درصدی را برای دارندگان در طول یک هفته ثبت کرده است‌. سکه امامی بر خلاف هفته قبل که بیشترین بازدهی را ثبت کرد از نوسانات قیمتی این هفته سرش بی کلاه ماند و دارندگان سکه سود و زیانی کسب نکردند.

ربع سکه و طلای آب شده هم در هفته گذشته دوشادوش یکدیگر حرکت کردند و بازدهی ۱.۷ درصدی را برای دارندگان خود خلق کردند.

با وجودی که معاملات در بازار این هفته هم مانند روند معاملات سال جاری رنج بود و تغییر زیادی در مقدار بازدهی ها ایجاد نشد ولی بعضی از اتفاقات معامله گران را دلگرم به تغییر قیمت کرد. دلار تهران از کمند مثلث تکنیکالی که در آن قرار گرفته بود خارج شد و پول های بلوکه شده در فرایند عرضه یکپارچه خودرو آزاد شدند، آزادی پول های بلوکه شده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو امید افزایش قیمت را در دل سهامداران و معامله گران ارز و سکه روشن کرده است، برخی از تحلیلگران بازار سرمایه امیدوارند آزادی پول های بلوکه شده و جذب بخشی از آن به بورس بتواند روند صعودی بازار سرمایه را ادامه دار کند‌، معامله گران ارز و طلا هم امیدوارند که با توجه به کف سازی که دلار آزاد انجام داده اگر بتواند بخشی از نقدینگی را به سمت خود جذب کند توانایی یک حرکت رو به بالا برای بازار ارز و سکه ایجاد میشود و شاید دلار و بازار سهام که چند هفته خلاف جهت یکدیگر حرکت کردند در این هفته با کمک نقدینگی آزاد شده هم مسیر شوند.