به گزارش اکوایران، قیمت دلار اصلاح قابل توجهی داشته، به طوری که از سقف خود در اسفندماه بیش از ۲۰ درصد ریزش کرده و قیمت ها روند نزولی گرفته است.

بررسی حباب درهم و کاهش قابل توجه آن نشان می‌دهد که انتظارات غالب بر بازار ارز همچنان کاهشی است چرا که میزان حباب درهم امارات به حدود ۳۰۰ تومان رسیده که کمتر از میانگین این حباب است. میانگین حباب درهم در شش ماه گذشته بالای هزار تومان بوده و بررسی های اکوایران نشان می‌دهد که هر وقت حباب درهم به طور محسوسی به پایین‌تر از میانگین رسیده قیمت دلار پس از آن کاهشی شده است.

بازار در انتظار اخبار مربوط به آزادسازی زندانیان است و همین مسأله پتانسیل کاهشی بازار را همچنان به خوبی حفظ می‌کند برخی از تحلیلگران انتظار دارند با نزدیک شدن به تاریخ آزادسازی پول‌های بلوکه شده برای خرید خودرو، بازار در هجمه اخبار کاهشی، کاهش پیدا کند و یک موج نزولی دیگر را تجربه کند ولی از طرفی دیگر برخی از استراتژیست‌ها هشدار می‌دهند که اصلاح قابل توجه بازار ارز می‌تواند این بازار را برای خرید جذاب کند و با وجود روند نزولی بازار، خطر کمین نهنگ‌ها برای ورود به بازار ارز وجود دارد.

آیا دلار گپ خود را پر می‌کند؟

بررسی تکنیکالی دلار نشان می‌دهد که اسکناس آمریکایی توانایی افزایش تا محدوده ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان را به عنوان محدوده ۵۰ درصدی فیبوناچی دارد ولی در صورت شکست این مقاومت دلار برای پر کردن گپ بوجود آمده در نمودار می‌تواند تا محدوده ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان رشد کند که مطابق با مقاومت ابر کومو نیز است. حمایت ۶۱ درصد فیبوناچی در محدوده ۴۷ هزار و ۷۰۰ تومان و حمایت ۷۸ درصد فیبوناچی در محدوده ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان حمایت‌های مهم بعدی دلار هستند.

حمایت مهم بعدی سکه

سکه امامی در ابتدای کانال ۲۸ میلیون تومانی قرار گرفته و با اهرم دلار و اونس طلا نوسان می کند، اگرچه سکه امامی حمایت خط روند صعودی خود را از دست داده ولی حمایت ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در محدوده ۷۸ درصد فیبوناچی حمایت مهمی است که می تواند ایستگاه بعدی سکه امامی پس از کاهش باشد. شکست مقاومت ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می تواند دوباره سکه امامی را بر مدار صعود برگرداند.

ایران خودرو در نزدیکی حمایت

روز قبل سهام ایران خودرو بازگشایی شد که بی تاثیر در فشار فروش ایجاد شده در بازار سهام در روز گذشته نبوده است ولی ارزش معاملات خرد در روز قبل به بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید که یک نشانه مثبت برای بازار سرمایه تلقی می‌شود و نشان می‌دهد که منفی‌های روز قبل بازار سهام خریدار داشته است. با توجه به اهمیت سهام ایران‌خودرو در بازار سرمایه اکوایران نماد ایران خودرو‌ را از نظر تکنیکالی بررسی کرده است.

نماد خودرو روز قبل منفی معامله شد ولی بررسی نمودار آن نشان می‌دهد که در محدوده ۳۲۰ تومان ایران‌خودرو با یک محدوده زون قیمتی بر خورد می‌کند که در گذشته هم به عنوان محدوده مهم برای تغییر جهت قیمت عمل کرده است.

این محدوده با حمایت سطح ۵۰ فیبوناچی منطبق است که بر اهمیت حمایت نماد در این این محدوده می‌افزاید ولی در صورتی که ایران‌خودرو برگردد می‌تواند در گام اول تا محدوده ۳۵۴ تومان افزایش یابد و پس از آن شانس خود را برای رسیدن به محدوده ۳۹۶ تومان محک بزند.