به گزارش اکوایران، قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا بالاخره پس از چند روز متوالی فریز بودن، امروز تغییر پیدا کرده است.

قیمت دلار امروز، یکشنبه یکم مرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در سطح 41 هزار و 270 تومان قرار گرفته که نسبت به روز گذشته 11 تومان افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت یورو از روند کاهشی روزهای گذشته بازگشته و با افزایش 57 تومانی نسبت به روز قبل در سطح 45 هزار و 930 تومان قرار گرفته است.

در همین راستا قیمت درهم امارات  نیز با رقم 11 هزار و 237 تومان بر تابلو درج شده است که نسبت به روز گذشته افزایش نامحسوسی داشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 37 هزار و 518 تومان، 41 هزار و 754 تومان و 10 هزار و 216 تومان درج شده است.

انواع ارز در تیرماه با بازدهی قابل توجهی همراه نشد، به طوری که در این ماه قیمت دلار و درهم امارات با افت 0.08 درصدی و قیمت یورو با رشد 1.9 درصدی همراه بوده است.

قیمت ارز توافقی

نوسان امروز قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان فراتر از مرکز مبادله نرفته و تغییرات مشابهی را به ثبت رسانده است.

قیمت دلار امروز یکشنبه یکم مرداد ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ساعت 13) بطور میانگین 41 هزار و 268 تومان اعلام شده که نسبت به روز گذشته 11 تومان افزایش داشته است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز در سقف کانال 45 هزار تومانی قرار گرفته و با افزایش 54 تومانی نسبت به روز گذشته رقم میانگین 45 هزار و 926 تومان برای آن درج شده است.

قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین معادل 13 هزار و 132 تومان اعلام شده است.

این نرخ‌ها در حالی است که قیمت دلار در بازار آزاد یعنی قیمتی که بانک مرکزی آن را غیررسمی می‌خواند در سطح بالاتری قرار دارد؛ قیمت دلار در بازار آزاد با اختلاف تقریبا 7 هزار تومانی در کانال 48 هزار تومان قرار دارد.

بازدهی انواع ارز بر اساس قیمت‌های کانون صرافان با مرکز مبادله متفاوت بوده، به طوری که بر اساس این سایت در تیر ماهی که گذشت قیمت دلار با رشد 0.9 درصدی، قیمت یورو با رشد 2.9 درصدی و قیمت درهم نیز با رشد 0.7 درصدی همراه بوده است.

قیمت سکه ، نیم سکه و ربع سکه

طبق اعلام کانون صرافان، قیمت انواع سکه امروز کاهشی بوده است.

قیمت سکه امامی امروز در کف کانال 27 میلیون تومانی قرار گرفته و به طور میانگین در سطح  27 میلیون و 94 هزار تومان قرار گرفته که نسبت به روز گذشته کاهش 280 هزار تومانی داشته است.

همچنین در سایت اتحادیه قیمت سکه امامی به کانال 26 میلیون تومان افت کرده و رقم 26 میلیون و 850 هزار تومان برای آن درج شده است.

قیمت نیم سکه نیز در صرافی‌های مجاز رقم میانگین 14 میلیون و 648 هزار تومان را نشان می‌دهد که با کاهش 90 هزار تومانی همراه بوده است.

تا حوالی ظهر امروز یکشنبه یکم مرداد ۱۴۰۲ قیمت ربع سکه در کانون صرافان رقم 9 میلیون و 683 هزار تومان اعلام شده است.