معامله‌گران می‌گویند با این که از انتهای هفته گذشته راه دلار از سکه و طلای آبشده جدا شده بود اما همچنان دلار هم منتظر حرکت سکه و طلا است. از نظر این دسته از معامله‌گران اگر قیمت انس در این هفته به کاهش خود ادامه دهد سکه و طلا می‌تواند به سمت کف‌زنی حرکت کند و از کف برای افزایش جان بگیرد. در صورت چنین اتفاقی بازار ارز نیز می‌تواند با بازار سکه و طلا همراه شود. اما در مقابل گروهی معتقدند راه دلار همچنان از طلا و سکه جداست و روند این دو نمی‌تواند در بازار ارز تاثیرگذار باشد. آن‌ها می‌گویند این رابطه برعکس است و دلار روی طلا و سکه تاثیر دارد. 

به گزارش اکو ایران، قیمت دلار هرات در روز یکشنبه در سطح 49 هزار و 450 تومان آغاز به کار کرد و چندین بار به سمت مقاومت مهم 49 هزار و 600 تومان حرکت کرد اما در شکستن و تثبیت بالای آن ناکام ماند. در ادامه در معاملات عصر قیمت دلار هرات با کاهش در 48 هزار و 300 تومان بسته شد. بازار ارز هرات در معاملات پشت خطی یکشنبه 49 هزار و 460 تومان کار خود را به پایان رساند. قیمت تتر در انتهای هفته گذشته وارد کانال 50 هزار تومان شده و در روز یکشنبه برای شکستن مقاومت 50 هزار و 400 تومان تلاش کرد ولی نتوانست از این سد عبور کند.

در مجموع معاملات یکشنبه همانند روز گذشته بود معامله‌گران می‌گفتند فقط بازار رنج‌تر و کم عمق‌تر شد.

در روز یکشنبه چند خبر در بازار مهم بود. یک اینکه رییس اتاق بازرگانی ایران از احتمال تصویب اف‌ای‌تی‌اف خبر داد و گفت: ما اخبار غیررسمی درباره پذیرفته‌شدن اف‌ای‌تی‌اف شنیده‌ایم. البته در بازار هفته گذشته خبر پذیرفته‌شدن اف‌ای‌تی‌اف بین معامله‌گران دست‌به‌دست می‌شد.

معامله‌گران تکنیکال معتقدند اگر قیمت دلار بالای 49 هزار و 300 تومان باشد دوباره می‌تواند به سمت مقاومت مهم خودش حرکت کند. تکنیکال‌کاران می‌گویند بعید است بدون خبر منفی سیاسی مهم این مقاومت بشکند. اگر قیمت دلار هرات حمایت 49 هزار و 200 تومان را از دست بدهد سطح مهم بعدی محدوده 49 هزار تا 48 هزار و 900 تومان خواهد بود سطحی که با تبادل زندانیان هم از بین نرفت.