به گزارش اکوایران، روز گذشته قیمت سکه امامی فرو ریخت. فلز گران‌بهای داخلی روز شنبه تا سطح ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان بالا رفت؛ اما در واپسین ساعات معاملات عصر دیروز (یکشنبه) در حول‌وحوش ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید که نسبت به عصر پنجشنبه رنج بود. در معاملات پشت‌خطی شنبه‌ شب هم کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید قرار بگیرد.

بااین‌حال، در دومین روز هفته فشار فروش زیاد شد و فلز زردرنگ داخلی، مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را ازدست‌داد و تا ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پایین آمد. البته عصر یکشنبه قیمت هر قطعه سکه امامی با ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید. این قیمت در واقع کاهش ۱۰۰ هزار تومانی را نشان می‌‌دهد.

در حقیقت، این روزها حملۀ حماس به اسرائیل، تنش در خاورمیانه را به شدت افزایش داده است. با داغ‌شدن اخبار جنگ، تازه‌ترین خبرها از یک پیغام حکایت دارد؛ پیغامی که خبرگزاری رسمی دولت آن را پیام ایران به سازمان ملل خوانده و درباره آن نوشته است: وب سایت آکسیوس به نقل از ۲ مقام دیپلماتیک، اعلام کرده که ایران از طریق سازمان ملل به اسرائیل پیام داده است که خواهان تشدید بیشتر تنش‌ها در جنگ اسرائیل و حماس نیست؛ اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه، به‌ناچار ورود خواهد کرد.

از سوی دیگر طبق خبرهای منتشر شده، حزب الله لبنان وارد جنگ با اسرائیل شده است و قرار است امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه هفته جاری به عربستان سفر کند تا در نشست فوق‌العادۀ سازمان همکاری اسلامی در جده و دربارۀ اوضاع فلسطین شرکت کند.

در معاملات پشت‌خطی یکشنبه شب هم کمتر کسی خواهان خرید سکه بود و این فلز زرد رنگ داخلی در مقایسه با روز یکشنبه رنج بود.

اما قیمت طلای جهانی با ریزش ۱۰ دلاری از ۱۹۳۲ دلار بر روی ۱۹۲۲ دلار قرار گرفت.

قیمت دلار هم نوسان خاصی را ثبت نکرد و در حدود ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید.

تکنیکال‌کارها می‌گویند سکه امامی در‌حال‌حاضر مرز ۲۹ میلیون تومان را پیش‌روی خود دارد که در تلاش است به این محدوده برسد.

از سوی دیگر محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم برای بازار سکه مهم است. به عقیده فعالان اقتصادی اگر این مرز دست برود فشار فروش در بازار زیاد خواهد شد.

حباب سکه 24 مهر