به گزارش اکوایران، آمارهای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد هفته جاری در ادامه روند هفته گذشته‌ که اکثر روزها هوا در وضعیت ناسالم بود قدم برداشته، بطوریکه سازمان هواشناسی برای تهران، کرج و اصفهان هشدار نارنجی آلودگی هوا صادر کرده است.

از شروع هفته (شنبه، یکم بهمن) تا امروز (پنجشنبه، 6 بهمن) آسمان تهران چهار روز در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها بوده و دو روز هم در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

شاخص کیفیت هوای تهران هم‌اکنون (حوالی بعدازظهر پنجشنبه) عدد 153 را نشان می‌دهد و در وضعیت ناسالم قرار دارد. شاخص آلودگی هوا در 24 ساعت گذشته نیز بر روی عدد 162 قرار داشته است.

از شروع امسال تا به این لحظه (پنجشنبه 6 بهمن)، تعداد روزهایی که آسمان تهران در وضعیت خطرناک بوده دو روز، روزهای بسیار ناسالم هم دو روز و تعداد روزهای ناسالم 31 روز بوده است. همچنین در این مدت هوای پایتخت 119 روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و 155 روز در وضعیت قابل قبول بوده و تنها دو روز هوای پاک را تنفس کرده است.

طبق آخرین اخبار، سازمان هواشناسی برای سمنان، قزوین، مشهد و اراک نیز تا پایان روز شنبه هشدار زرد آلودگی هوا صادر کرده و بر این اساس هوای این کلانشهر‌ها در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود.