به گزارش اکوایران، یک واسطه‌گر ملکی در منطقه یک تهران، در رابطه با شارژ ساختمان‌های سوپرلوکس در این منطقه به اکوایران می‌گوید: برای شارژ این واحدها بنا به هر مترمربع از این مساحت این واحدها، 35 الی 45 هزار تومان در نظر گرفته می‌شود؛ برای مثال برای یک واحد 300 متری، ماهانه 12 میلیون تومان اجاره شارژ پرداخت می‌شود که بسته به مشاعات ساختمان، این مبلغ متغیر است.

به گفته وی، بنا به متراژ واحد، این مبلغ افزایش می‌یابد برای مثال، برای آپارتمانی در فرمانیه با 700 مترمربع زیربنا، 25 میلیون تومان شارژ ماهانه در نظر گرفته شده که امکانات آن شامل دو استخر و دو سونا و جکوزی، سالن جیم، سینما، اجتماعات و لابی من و 4 نفر نیروی حراست و همچنین نیروی تاسیسات است.

 برخی از این واحدها دارای سلف سرویس و کافی‌شاپ، و یا دارای نیروی خدمات مستقر است که خرید هم از جمله وظایف آنهاست.

او می‌گوید، برای فردی که ماهانه 550 میلیون تومان برای اجاره و 4 میلیارد تومان ودیعه یک واحد آپارتمان پرداخت می‌کند؛ اجاره 25 میلیون تومانی هزینه زیادی نیست و به چشم این مستاجران مبلغ بالایی نیست.

یکی از واسطه‌گران ملکی در منطقه می‌گوید: اکثر موجران این واحدها، سرمایه‌داران و یا مالکان چند ملکی و ساختمان سازها هستند؛ برای مثال مستاجر یکی از واحدهایی که تاکنون اجاره داده‌ام خود صاحب 25 ملک در نیاوران است.

یکی از مستاجران واحدهای 150 متری در سعادت‌آباد می‌گوید برای اجاره شارژ واحد خود ماهانه 5 میلیون تومان پرداخت می‌کند، بخشی از آن به عنوان  شارژ صاحب خانه محسوب می‌شود و بخش دیگر آن نیز به عنوان ساکن این واحد است.

photo_2024-01-06_15-08-30