مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا، درباره این طرح توضیح داد‌:‌ براساس مستندات تاریخی، همه مجموعه‌های کشور موظف هستند همه اموال فرهنگی و تاریخی خود را در سامانه جام که متعلق به سازمان میراث فرهنگی است، ثبت کنند. از شهرداری تهران نیز درخواست شد در اسرع وقت این اقدام را انجام دهد.  

این طرح در ادامه چالش‌های خروج ۳۰ تابلوی نفیس از موزه امام علی و بازگشت نامشخص این تابلوها، به صحن علنی شورای شهر تهران رسید. امضاکنندگان درباره دلایل فوریت این طرح توضیح داده‌اند:‌ «با توجه به ضرورت و اهمیت ثبت و ضبط و ساماندهی اطلاعات اموال فرهنگی تاریخی کشور، پیشنهاد می‌شود شهرداری تهران موظف شود نسبت به ورود و ثبت اطلاعات اموال منقول تاریخی فرهنگی و هنری خود در سامانه جامع اموال فرهنگی تاریخی کشور (جام) اقدام کرده و در صورتی که تصمیم بر فروش، تهاتر، صلح و هرگونه اقدام حقوقی دیگر‌ نسبت به اموال فوق‌الاشاره دارد، ابتدا موافقت شورای شهر تهران را کسب کند».

اقراریان به اکو‌ایران می‌گوید : به تازگی از موزه امام علی بازدید کرده  آثار ارزشمندی در این موزه وجود دارد از جمله یک تابلو از آثار سهراب سپهری .

او به فروش دو اثر هنری از  هانیبال الخاص اشاره می‌کند که به قیمت ۸۰ میلیون  فروخته شده و می گوید منتظرنتیجه پیگیری های قوه قضاییه از این حادثه است .