به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 24 آذر- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 3 هزار و 745 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 291 هزار و 795 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 3 هزار و 738 واحد پائین آمد و در رقم 345 هزار و 459 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 72 واحد افت کرد و به رقم 18 هزار و 590 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 97 نماد رشد قیمت و 387 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 19 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 78 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌های داروسازی اسوه (داسوه)، پارس سرام (کسرام) و جام دارو (فجام) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، عطرین نخ قم (نطرین) و بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای غمارگ (شرکت مارگارین)، لخزر (شرکت پارس خزر) و غدام (شرکت خوراک دام پارس) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت)، تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش)، و شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد عرضه‌ی 168 میلیارد تومانی بسته شد.

ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز دوشنبه 59 درصد کاهش یافت و 205 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 270 درصد رشد کرد و در رقم 37 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

روز سه‌شنبه نماد خموتور (شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران) با صف‌ خرید 6 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از خموتور، نمادهای کالا (بورس کالای ایران) و نطرین (شرکت عطرین نخ قم) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به خودرو (شرکت ایران خودرو) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 23 میلیارد تومانی داشت. پس از خودرو، نمادهای وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) و خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که شاخص کل بورس تهران در تمام روزهای هفته اخیر روند نزولی داشته است. دیروز نیز تمام شاخص‌های بازار قرمزپوش شدند و برای چهاردهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی بودیم. در 14 روز گذشته 4 هزار و 662 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شده است. دیروز ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به 446 میلیارد تومان بالغ شد.

همچنین روز سه‌شنبه برای چهارمین روز متوالی معاملات بازار با مازاد عرضه بسته شد. در طول معاملات دیروز هم تعداد نمادهای صف فروش بیشتر از تعداد صف خریدها بود و هم ارزش صف‌های فروش بیشتر بود. فروشندگان خریداری نیافتند و بازار با مازاد عرضه بسته شد.

این روزها اعتراض‌ها به عملکرد دولت در مورد بازار سرمایه بالا گرفته است. روز گذشته گروهی از سهامداران دست به تجمع در مقابل سازمان بورس اوراق بهادار زدند و در شبکه‌های اجتماعی نیز هشتگ‌های علیه وزیر اقتصاد داغ شدند.

مازاد عرضه در بازار و ثبت چهاردهمین روز متوالی خروج نقدینگی حقیقی نشان از وضعیت نزولی بازار و میل به خروج سهامداران حقیقی دارد. خروجی که با بی اعتمادی و اعتراض همراه است. با این وصف به نظر نمی‌رسد در آخرین روز کاری هفته بورس تغییر جهت دهد.

پیش بینی بورس