به گزارش اگوایران، غول صنعت سرگرمی ، تقریباً یک میلیون مشترک را بین آوریل و جولای از دست داد. در واقع نتفلیکس برای دو فصل متوالی اعضای خود را از دست داده است، اما این کاهش کمتر از آن چیزی بود که می‌ترسید. این امر منجر به افزایش 7 درصدی قیمت سهام در معاملات پس از ساعت کاری شد.

مدیران سرویس استریم در ماه آوریل پس از کاهش دویست هزار مشترک سه ماه اول سال هشدار داده بودند که تلفات مشترکان ممکن است در سه ماهه دوم به حدود 2 میلیون برسد.خبری که صدها نفر را تعدیل کرده و قیمت سهام آن را کاهش داد.در آن زمان، نتفلیکس عواملی از جمله تشدید رقابت، به اشتراک گذاری رمز عبور و تورم را عامل ریزش مشترکان دانست.

این اتفاق، یک تغییر فاحش برای شرکتی است که سال‌ها از رشد به ظاهر غیرقابل توقف لذت برده بود چون موفق شده بود تحولی در دنیای سرگرمی پدید آورد.

موقعیت نتفلیکس به عنوان یک غول جهانی، از زمان شروع پاندمی کرونا در سال 2020 تثبیت شد زمانی که مردم در خانه مانده بودند و گزینه‌های کمی برای سرگرمی داشتند.

اما کم شدن ویروس کرونا و بازگشت عادات قبل از همه‌گیری از یکسو و افزایش هزینه های زندگی از سوی دیگر این شرکت را با  چالش مواجه کرده است.

این شرکت همچنین با رقابت شدیدی مانند Apple TV، HBO Max، Amazon Prime و Disney+ مواجه است.

برخی از کارشناسان معتقدند که مهم‌ترین وظیفه نتفلیکس این است که اطمینان حاصل کند که محتوای قوی برای تماشای مردم دارد – کاری که حالا سخت‌تر شده است زیرا برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر تلاش می‌کند. برای مثال، مشترکان جدید در ایالات متحده،  جمعیتی به‌طور فزاینده‌ای مسن‌تر، با سلیقه‌های متفاوت نسبت به بینندگان جوان‌تر،هستند.