به گزارش اکوایران، سه مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان اعلام کرده‌اند که مقامات عالی‌رتبه ایالات متحده نگرانی شدیدی دارند که در صورت وقوع یک جنگ تمام‌عیار میان اسرائیل و حزب‌الله، این گروه بتواند بر پدافند هوایی اسرائیل شامل سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین، غلبه کند.

به نوشته سی‌ان‌ان، نگرانی‌‌هایی که از سوی مقامات اسرائیلی نیز به واشنگتن ابلاغ شده، مبنی بر اینکه گنبد آهنین ممکن است در برابر زرادخانه گسترده موشکی و پهپادی حزب‌الله آسیب‌پذیر باشد، با پیام‌‎های متعدد اسرائیل به آمریکا مبنی بر اینکه اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله زمینی و هوایی به لبنان است، در حال افزایش است.

مقامات اسرائیل به آمریکا اعلام کرده‌اند که آن‌ها قصد دارند منابع خود را از جنوب غزه به شمال اسرائیل منتقل کنند که اقدامی در راستای حمله احتمالی به حزب‌الله است.

یکی از مقامات ارشد دولتی آمریکا گفته: «ارزیابی ما نشان می‎‌دهد که دست‌کم برخی از توپخانه‌های گنبد آهنین (در برابر حملات حزب‌الله) با شکست روبه‌رو خواهند شد.»

یکی از مقامات اسرائیلی اعلام کرده این احتمال در صورتی بیشتر می‌‎شود که حزب‌الله یک حمله گسترده با استفاده از سلاح‌های هدایت‌شونده دقیق انجام دهد که می‌تواند برای گنبد آهنین چالش‌انگیز باشد.

در اوایل ماه جاری میلادی، حزب‌الله ویدئویی را منتشر کرد که در آن یک پهپاد به یکی از توپخانه‌های گنبد آهنین در پایگاه ارتش در شمال اسرائیل حمله و به آن آسیب وارد کرد. رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که به نظر می‌رسد این نخستین حمله ثبت‌شده از هدف قرار داده شدن موفقیت‌آمیز گنبد آهنین بوده است.