به گزارش اکوایران، دفتر رسانه‌ای کابینه اسرائیل مسئولیت ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را پذیرفت.

به نوشته العربیه، دفتر مطبوعاتی کابینه اسرائیل تصویری از هنیه را در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد که روی پیشانی او عبارت «حذف شد» نوشته شده بود. این پست نشان می‌دهد که ترور او از طریق عملیات ضربتی در تهران انجام شده است.

اسماعیل هنیه

عکس منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی کابینه اسرائیل

پیش از این، سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش داده بود که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس بر اثر اصابت موشک خارج از خاک ایران کشته شده است. رسانه‌های ایران جزئیاتی از عملیاتی که منجر به ترور اسماعیل هنیه شد را گزارش کرده‌اند از جمله این که هنیه در زمان ترور در «اقامتگاه ویژه جانبازان» در شمال تهران حضور داشت. 

پیش از این، منابع العربیه و الحدث گزارش دادند که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از وزیران خواسته تا درباره ترور هنیه اظهار نظر نکنند. ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که در حال ارزیابی وضعیت بوده و در بحبوحه گزارش‌ها مبنی بر بسته‌شدن کامل حریم هوایی شمال اسرائیل، هیچ تغییری در دستورالعمل‌های فرماندهی جبهه داخلی وجود ندارد.

اولین اظهارنظر یک مقام رسمی اسرائیل توسط وزیر میراث فرهنگی اسرائیل در پلتفرم اکس منتشر شد که در آن نوشته بود: «مرگ هنیه جهان را کمی بهتر می‌کند». بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل نیز در مورد ترور هنیه گفت: ما همه دشمنان خود را نابود خواهیم کرد».