به گزارش اکوایران، حماس بار دیگر اعلام کرد که خواهان اجرای طرح آتش‌بس پیشنهادی است، و نه مذاکرات بیش‌تر.

به نوشته خبرگزاری رویترز، روز سه‌شنبه برای اولین بار پس از ماه‌ها حماس دو موشک به سمت تل‌آویو، مرکز تجاری اسرائیل،   شلیک کرد، حملات هوایی اسرائیل جان دست‌کم ۱۹ فلسطینی را در غزه گرفت، و میانجی‌ها هم تلاش کردند تا مذاکرات آتش‌بس را در اواخر هفته از سر بگیرند.

گزارشی از تلفات در اسرائیل گزارش نشده است. ارتش اسرائیل گفت دو موشک از غزه شلیک شده که یکی از آنها در دریا سقوط کرده و دیگری به زمین برخورد نکرد.حماس آخرین بار در ماه می مدعی شلیک موشک به تل آویو شد.

شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به کشتار غیرنظامیان صهیونیست‌ها و آوارگی عمدی مردم، شهر تل‌آویو و حومه آن را با دو فروند موشک M90 بمباران کرده‌ایم. هم‌چنین، حملات هوایی اسرائیل روز سه شنبه جان 19 فلسطینی را در مرکز و جنوب نوار غزه گرفتند. 

ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که انتظار دارد مذاکرات آتش‌بس غزه که برای پنج‌شنبه پیش‌بینی شده، طبق برنامه پیش برود و توافق همچنان امکان‌پذیر است. آکسیوس گزارش داده که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده قصد دارد روز سه‌شنبه برای گفتگو به قطر، مصر و اسرائیل سفر کند.

کابینه اسرائیل اعلام کرده که هیئتی را برای نهایی کردن جزئیات پیشنهاد توافق به مذاکرات روز پنجشنبه اعزام خواهد کرد.

اما حماس،  به جای مذاکرات بیش‌تر، خواستار طرحی قابل اجرا برای اجرای این پیشنهاد است که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه می ارائه کرد.

یکی از مقامات حماس به رویترز گفت که گزارش سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه این گروه قصد دارد در روز پنج‌شنبه شرکت کند اشتباه است. این مقام مسئول که به دلیل حساسیت موضوع از ذکر نامش خودداری کرد، گفت: :بیانیه روز گذشته ما روشن بود: آن‌چه مورد نیاز است اجرای این طرح است، نه مذاکره بیشتر».