به گزارش اکوایران، وزیر دفاع آمریکا، لوید آستین گفت ایالات متحده شامگاه چهارشنبه حمله‌ای را در یمن علیه حوثی‌ها انجام داد و پنج انبار زیرزمینی تسلیحات را با استفاده از بمب افکن‌های رادارگریز B-2 هدف قرار داد.

سه مقام دفاعی ایالات متحده در پی این حمله به سی‌ان‌ان گفتند که این تاسیسات محل سلاح‌های متعارف پیشرفته‌ای بوده است که برای هدف قرار دادن کشتی‌های نظامی و غیرنظامی در دریای سرخ و خلیج عدن استفاده می‌شود.

آستین در بیانیه‌ای گفت: «این یک نمایش منحصربه‌فرد از توانایی ایالات متحده برای هدف قرار دادن تأسیساتی بود که دشمنان ما می‌خواهند از دسترس دور نگه دارند، هر چقدر هم که در زیر زمین دفن شده یا سخت و مستحکم باشند. استفاده از بمب‌افکن‌های رادارگریز دوربرد بی-2 اسپریت نیروی هوایی ایالات متحده، توانایی حمله جهانی ایالات متحده را برای اقدام علیه این اهداف در صورت لزوم، در هر زمان و هر مکان نشان می‌دهد.»

از زمان آغاز عملیات آمریکا، این اولین باری است که ایالات متحده از این بمب افکن رادارگریز استراتژیک برای حمله به اهداف انصارالله در یمن استفاده می‌کند. بی-2 پرنده بسیار بزرگتری نسبت به جت‌های جنگنده‌ای است که تاکنون برای هدف قرار دادن تاسیسات و تسلیحات حوثی‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند و قادر به حمل محموله بمب‌های بسیار سنگین تری است.

آستین گفت که مجوز حملات را به دستور رئیس جمهور جو بایدن، به منظور «تضعیف بیشتر» توانایی‌های حوثی‌ها پس از بیش از یک سال حملات این گروه به کشتی‌ها در منطقه صادر کرده است. وزیر دفاع گفت که تأسیساتی که مورد حمله قرار گرفته‌اند حاوی «اجزای مختلف تسلیحات» مورد استفاده برای هدف قرار دادن کشتی‌ها در دریای سرخ بود.

وی گفت: «ما همچنان برای حوثی‌ها روشن خواهیم کرد که حملات غیرقانونی و بی‌پروای آن‌ها عواقبی در پی خواهد داشت».

به گزارش خبرگزاری رویترز، تلویزیون المسیره که توسط حوثی‌ها اداره می‌شود، گزارش داد که حملات هوایی شبانه به شهر صنعا، پایتخت یمن و شهر صعده در اوایل روز پنجشنبه به وقت محلی انجام شد.

نصرالدین عامر، معاون دفتر رسانه‌ای انصارالله در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «آمریکا بهای تجاوزات خود به یمن را خواهد پرداخت و همانطور که قبلاً گفته‌ایم، تجاوزات آن یمن را از موضع خود در حمایت از غزه منصرف نمی‌کند».

حمله به حوثی‌ها در زمان تنش شدید در منطقه صورت می‌گیرد. انتظار می‌رود اسرائیل قبل از انتخابات 5 نوامبر آمریکا حمله موشکی اخیر ایران را تلافی کند.

در حالی که ایالات متحده در گذشته با مشارکت بریتانیا حملاتی را علیه حوثی ها انجام داده است، حمله روز چهارشنبه به تنهایی توسط ایالات متحده انجام شد. به گفته فرماندهی مرکزی ایالات متحده، هر دو نیروی هوایی و نیروی دریایی در این عملیات شرکت داشتند.