آغاز دور جدید مذاکرات ایران و طرف‌های مقابل در سوئیس، بار دیگر نگاه‌ها را به فرصت‌های پیش‌روی اقتصاد کشور معطوف کرده است. مذاکراتی که نتیجه آن می‌تواند مسیر تازه‌ای را برای تعاملات اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری ایران در سطح بین‌المللی باز کند.

در این میان، بسیاری از فعالان اقتصادی معتقدند نباید فرصت محدود پیش‌رو برای توسعه صادرات را از دست داد. بخش معدن و صنایع معدنی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های ارزآوری کشور پس از نفت، می‌تواند نقش پررنگی در افزایش درآمدهای ارزی و حضور پررنگ‌تر ایران در بازارهای جهانی ایفا کند. به باور کارشناسان، در صورت بهبود شرایط تجاری و کاهش موانع بین‌المللی، صادرات محصولات معدنی و فولادی می‌تواند به یکی از موتورهای رشد اقتصاد ایران تبدیل شود.

رضا شهرستانی، فعال صنعت فولاد، در گفت‌وگو با اکوایران تأکید می‌کند که یکی از مهم‌ترین اقداماتی که نباید در این فرصت ۶۰ روزه از دست برود، توسعه صادرات و حفظ بازارهای خارجی است؛ موضوعی که می‌تواند آثار آن فراتر از صنعت فولاد و در کل اقتصاد کشور نمایان شود.