به گزارش اکو ایران؛ در روز چهارشنبه مورخ 5 مرداد ماه خبر عرضه سهام دو شرکت مهم در بورس تهران توسط مدیر عامل شرکت تامین سرمایه دماوند منتشر شد.

سهام شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر قرار است  با نماد وکغدیر در بورس تهران عرضه شود. گروه مالی غدیر  با 30 هزار میلیارد تومان دارایی در حال انجام مراحل پذیرش برای ورود به بازار سرمایه است. یکی از دست آورد های مهم گروه مالی غدیر اخذ موافقت اصولی بزرگترین صندوق جسورانه کشور با نام صندوق جسورانه ارغوان و تاسیس رصد خانه فناوری و شبکه نوآوری تحت عنوان شرکت تیتانیوم است.

در حوزه سرمایه گذاری، این گروه مالی توانسته است بازدهی مناسبی را با توجه به افت و خیز شاخص در سال جاری و سال گذشته کسب کند. گروه مالی غدیر که تحت عنوان شرکت گسترش صنعت نوین ایرانیان تشکیل شده است در حال ارائه یک ابزار بدهی جدید است. این ابزار که به توسعه ابزار بدهی حتی برای تامین مالی دولت کمک می‌کند، در دنیا موجود است، فاز مطالعاتی آن انجام‌ شده و در انتظار اخذ مجوز از کمیته فقهی سازمان بورس است.

معرفی شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر

این شرکت یکی از هلدینگ های بین المللی زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری غدیر در حوزه تخصصی صنعت و معدن است که در سال ۱۳۹۰ تاسیس شده. سرمایه گذاری در حوزه صنایع و معادن محور اصلی فعالیت این شرکت است که در این فرآیند هلدینگ نقش سرمایه گذار و مدیریت کلان پروژه ها را برعهده دارد و امور اجرائی آن از طریق شرکت های گروه یا خارج ازآن انجام می شود.

تنوع سبد سرمایه گذاری ها، سود آوری عملیاتی و مدیریت بهینه دارائی ها در حوزه فناورانه صنعت و معدن و ورود به خطوط کسب و کار نوین با بهره گیری از انتقال تکنولوژی و روشهای پیشرفته از جمله ویژگی های این شرکت است . کسب مزیت رقابتی پایدار و خلق ارزش برای سرمایه گذاران ، موجب توسعه استراتژی های رشد کسب وکار در حوزه های گوناگون شده؛ که این امر در سایه خلاقیت ، نوآوری، فعالیت گروهی و ارزش های اخلاقی شرکت بدست آمده است. این هلدینگ دارای یک شرکت توکیلی، 5 شرکت فرعی و 5 شرکت وابسطه به صورت زیر مجموعه است.

آشنایی با شرکت گسترش صنعت نوین ایرانیان

گروه مالی غدیر با نام شرکت گسترش صنعت نوین ایرانیان به صورت سهامی خاص تأسیس شده و در حال حاضر یکی از شرکت های فرعی شرکت سرمایه گذاری غدیر محسوب می گردد.

گروه مالی غدیر به سبب در اختیار داشتن کلیه بخش های زنجیره ارزش حوزه مالی و سرمایه گذاری و ارکان بازار سرمایه و با به کارگیری تخصص و دانش کافی، به عنوان بازوی تخصصی خدمات مالی در مجموعه سرمایه گذاری غدیر، قابلیت ارائه کلیه خدمات مربوطه از جمله عملیاتی نظیر ادغام و تملیک، اصلاح ساختار مالی، عرضه و پذیرش، ارزشگذاری، اجرای مناسب ترین روش تأمین مالی و همچنین مشاوره عملیات مدیریت دارایی شامل بازارگردانی، سبدگردانی و صندوق های سرمایه گذاری را داراست.

علاوه بر این، با در اختیار داشتن شرکت خدمات بیمه ای، ارائه کلیه خدمات مربوطه نیز از دیگر توانمندی های این هلدینگ است . این هلدینگ 8 شرکت تابعه دارد که در زمینه های تامین مالی، سرمایه گذاری، کارگزاری و خدماتی در حال فعالیت اند.