در صنعت ساختمان سازی انواع متنوعی از شیشه ساختمانی در بازار موجود شده که هر یک از مزایا، ویژگی ها و کاربردهای خاص خود برخوردار هستند که این تنوع موجب شده تا متناسب با نیاز خود، شیشه ساختمانی مورد نظر را خریداری نمایید.

شیشه سکوریت یکی از پرکاربردترین شیشه های مصرفی در تمام نقاط دنیا می باشد که امروزه استفاده از آن برای دکوراتیو بیشتر شده است. شیشه های سکوریت یا Tempered Glass به شیشه هایی اطلاق می گردد که پس از شکسته شدن به تکه های بسیار ریز تبدیل شده که تقریبا همه ما آن ها را در شیشه های بغل اتومبیل ها می بینیم.

سوالی که برای بسیاری از افراد وجود دارد این است که تفاوت شیشه سکوریت با شیشه های معمولی در چیست؟

در این گزارش کارشناسان ما در مجموعه شیشه لیا صنعت ایرانیان سعی کرده اند شما عزیزان را با ویژگی ها و کاربردهای شیشه سکوریت و تفاوت های آن با شیشه های معمولی و دیگر شیشه های پرکاربرد ساختمانی بیشتر آشنا کنند. با ما همراه باشید.

سکوریت

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی

تفاوت شیشه ها، تنها به شیشه های لمینت و سکوریت ختم نمی شود و قطعا با دیگر شیشه های ساختمانی، تفاوت های مختلفی خواهند داشت. همانطور که می دانید شیشه لمینت و شیشه سکوریت از انواع شیشه های کاربردی در صنایع مختلف به خصوص در صنعت ساختمان هستند که هر دو نقش بسزایی در عبور نور دارند.

اما برای انتخاب شیشه باید محیط و نوع کاربردی که دارید را مد نظر بگیرید. قطعا هر یک از شیشه های لمنیت و سکوریت با یکدیگر تفاوت هایی دارند و اصلی ترین تفاوت آنها در ایمنی بیشتر و نحوه تشکیل و شکستگی آنها می باشد.

هنگامی‌ که طی مراحل حرارت ذوب‌ شده و پس از قالب‌گیری از طریق فرآیند خنک‌کننده، سرد می‌شود، سرعت سرد شدن در میزان مقاومت آن تأثیر مستقیم دارد.

شیشه سکوریت

تفاوت شیشه سکوریت با دیگر شیشه های ساختمانی

اما در خصوص تفاوت های شیشه معمولی با شیشه سکوریت باید بگوییم شیشه های سکوریت و معمولی از لحاظ ظاهری کاملا مشابه هم هستند و هیچ گونه تفاوتی باهم ندارند. تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی در فرآیند ساخت آن در کارخانه است که با اعمال روش هایی مقاومت شیشه را در برابر برخورد جسم خارجی و فشار به میزان زیادی افزایش می دهد البته این افزایش مقاومت به معنی این نیست که شیشه به طور کامل نشکن خواهد شد.

این شیشه ها در اثر اعمال فشار بالا شکسته می شوند اما تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی در نوع شکستن شیشه می باشد. شیشه های معمولی وقتی شکسته می شوند به هزار تکه تبدیل می شوند علاوه بر این تکه های شیشه ها نیز برنده و تیز هستند.

اما شیشه های سکوریت پس از شکسته شدن به تکه های لبه گردی تبدیل می شوند و با وجود شکستگی انسجام خود را حفظ می کنند و بر روی زمین ریخته نمی شوند در واقع به صورت ترک ترک و منسجم کنار هم باقی می مانند.

روش تشخیص تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی

یکی از روش های تشخیص تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی و شناسایی آنها این است که شیشه ها را بشکنید و از طریق تفاوت در نوع شکستن شیشه ها آن ها را شناسایی کنید اما این روش تشخیص عاقلانه به نظر نمی رسد و روش دیگری نیز برای شناخت و تشخیص تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی وجود دارد.

می توانید یک شیشه به رنگ تیره به عنوان مثال قهوه ای رنگ را پشت شیشه قرار دهید و از پشت شیشه به آن شیشه قهوه ای رنگ نگاه کنید اگر شیشه از نوع شیشه ی سکوریت باشد شیشه ی قهوه ای به رنگ دایره های رنگی دیده می شود اما اگر شیشه از نوع معمولی باشد شما همان شیشه ی قهوه ای رنگ را از پشت شیشه مشاهده خواهید کرد.

یک نوع عینک های خاصی طراحی شده اند تا بتوان با کمک آن ها تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی را تشخیص داد ممکن است در داخل کارخانه شیشه ی سکوریت و معمولی به هنگام بسته بندی با هم قاطی شوند در این حالت با عینک پلایدر می توان به آسانی شیشه ها را از هم تفکیک کرد.

تفاوت شیشه سکوریت

تشخیص تفاوت شیشه سکوریت از شیشه معمولی

تشخیص شیشه سکوریت و شیشه معمولی با الماس

یکی دیگر از روش هایی که به کمک آن می توان به تفاوت شیشه ی سکوریت و شیشه ی معمولی پی برد استفاده از الماس است این روش تشخیص و شناسایی برای شیشه سکوریت بسیار مشکل می باشد. روش کار به این صورت است که با استفاده از یک الماس بر روی شیشه خط بیندازد روی شیشه سکوریت به هیچ وجه خطی نمی افتد بدین ترتیب شیشه سکوریت با مقاومت بالا شناسایی می شود.

اما در کنار روش های گفته شده برای شناسایی اصل بودن شیشه سکوریت روش مطمئن تر دیگری نیز وجود دارد و آن خرید شیشه سکوریت از یک فروشگاه معتبر است که کالای خود را با ضمانت اصل بودن در اختیار شما قرار دهد آنگاه دیگر هیچ نگرانی بابت اصل بودن شیشه سکوریت نخواهید داشت.

مقایسه ی شیشه سکوریت و معمولی از لحاظ (قابلیت شیشه بری مجدد و ایمنی)

  • قابلیت شیشه بری مجدد: شیشه های معمولی  پس از تولید را می توانید هرچند بار که نیاز باشد برش دهید اما شیشه های سکوریت فقط یک بار قبل از فرآیند سکوریت قابلیت برش خوردن را دارند. به همین جهت تمام برش های مورد نیاز برای شیشه با توجه به نوع کاربرد آن باید قبل از عملیات سکوریت شیشه انجام بگیرد. محلی که قرار است شیشه سکوریت بر روی آن قرار گیرد باید به طور دقیق اندازه گیری شود زیرا بعد از آن از هیچ ابزاری برای برش دادن شیشه سکوریت نمی توان استفاده کرد.

  • ایمنی شیشه ها: همان طور که گفته شد شیشه های سکوریت ایمنی بالایی دارند. زیرا در برابر فشار و ضربه دارای استحکام بالایی هستند و حتی وقتی شکسته می شود نیز از بایت خرده شیشه ها نباید نگران باشید زیرا احتمال ریختن شیشه ها بر روی زمین کم است و همچنین خورده شیشه ها تیز و برنده نیستند.

مقایسه ی شیشه سکوریت و معمولی از لحاظ (قیمت و مقاومت)

  • قیمت: همانطور که می دانید برای اینکه شیشه ی معمولی به شیشه ی سکوریت تبدیل شود باید عملیاتی بر روی آن انجام بگیرد یعنی به طور کلی یک مرحله ی دیگر به فرایند ساخت شیشه اضافه می شود پس کاملا طبیعی است که قیمت شیشه ی سکوریت نسبت به شیشه ی معمولی بیشتر باشد عملیاتی که بر روی شیشه ی معمولی انجام می گیرد استحکام شیشه را تا میزان 4 برابر بیشتر می کند به همین میزان قیمت شیشه ی سکوریت تا 4 برابر بیشتر می شود.

  • مقاومت: ویژگی خاص شیشه ی سکوریت استحکام و مقاومت بالای آن در برابر شکستگی، ضربه، برخورد اجسام و ... می باشد.

شناسایی شیشه سکوریت از شیشه معمولی

برای این که بتوانیم بر اساس مشخصات ظاهری شیشه ها آن ها را از یکدیگر تفکیک کنیم باید نکاتی را مدنظر قرار دهیم که عبارتند از:

  • زمانی که شیشه در کارخانه بسته بندی می شود اطلاعات آن به طور کامل بر روی جعبه شیشه قرار داده می شود تا مصرف کننده دچار مشکل نشود.

  • شیشه های سکوریت از نوع بدون موج هستند و کاملا شفاف و صاف می باشند چنانچه شما کوچکترین موجی در شیشه مشاهده کردید بیانگر این است که شیشه سکوریت نیست.

لیا صنعت

سخن پایانی

با توجه به توضیحات ارائه شده در این گزارش، به این نتیجه می رسیم که شیشه سکوریت با شیشه معمولی تفاوتی نداشته و تنها تفاوت اصلی آنها در نوع فرآیند ساخت هر یک در کارخانه می باشد.

اگر می خواهید با خیال آسوده شیشه سکوریت و یا هر نوع شیشه ساختمانی خریداری کنید، ما به شما مجموعه لیا صنعت ایرانیان را معرفی میکنیم. مجموعه لیا صنعت ایرانیان تولید کننده انواع شیشه های سکوریت، شیشه لمینت، شیشه دوجداره، شیشه رومیزی، ضد گلوله، پارتیشن دوجداره و ... با قیمت مناسب و در کیفیت عالی می باشد که شما عزیزان می توانید هر یک از شیشه های ساختمانی مورد نظر خود را از این مجموعه خریداری نمایید.

شرکت لیا صنعت ایرانیان (liaindustrial) با تجربه چندین ساله و با پرسنلی مجرب و کارا فعالیت خود را در صنعت شیشه و آینه آغاز نموده است و آماده ارایه خدمات و انواع محصولات در صنعت شیشه و آینه می باشد.

شرکت لیا صنعت ایرانیان با بکارگیری کارشناسان خبره و با تجربه و پیشرو در ارایه خدمات گسترده ای اعم از نقشه برداری، نقشه کشی، ساخت، تولید و اجرای پروژه های گوناگون در زمینه شیشه و آینه بوده است و با در نظر گرفتن تمامی حقوق مشتریان و تعهد کاری آماده خدمت رسانی به هموطنان محترم می باشد.