این روزها سایت‌های بسیار زیادی هست که در زمینه پخش آنلاین انواع فیلم و سریال ایرانی و خارجی، فعالیتی گسترده داشته و با ارائه برنامه‌های اختصاصی یا امکانات ویژه، با یکدیگر نیز در حال رقابت هستند. 

بهترین سایت های فیلم ایرانی

در حال حاضر، بیش از 10 سایت مختلف در زمینه پخش آنلاین فیلم و سریال فعالیت دارند که بعضا رایگان هم هستند. با این حال، در ادامه می‌خواهیم فقط محبوب‌ترین سایت‌ها را معرفی کنیم.  

فیلیمو

سریال

تمام افرادی که اهل فیلم و سریال هستند، برای یک بار هم که شده نام «فیلیمو» را شنیده‌اند؛ محبوب‌ترین سامانه نمایش درخواستی در ایران که این روزها با سریال‌های یاغی، بی‌گناه و روزی روزگاری مریخ و همچنین برنامه ممیزی، حسابی میان کاربران محبوبیت دارد. در فیلیمو، کاربران به آرشیوی از 75 هزار قسمت سریال ایرانی و خارجی دسترسی داشته و می‌توانند بسیاری از فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی روز را به صورت رایگان تماشا کنند. وجود تعداد زیادی انیمیشن و برنامه مستند هم باعث شده تا فیلیمو، انتخاب هر کسی باشد.

درج اطلاعات کامل مربوط به هر برنامه، وجود تیزر و تریلر مرتبط با سریال‌ها، امکان دانلود و تماشا بر روی موبایل و همچنین ترافیک نیم‌بها، تنها بخشی از ویژگی‌های این سامانه هوشمند هستند. اشتراک وب‌سایت فیلیمو به سه صورت یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه ارائه می‌شود. به علاوه، افرادی که به دنبال تخفیف خرید اشتراک از فیلیمو هستند هم کافی‌ست سری به سایت‌های تخفیف گروهی بزنند تا هزینه‌های نهایی آنها تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

فیلم نت

فیلم نت

یکی دیگر از قدیمی‌ترین سامانه‌های نمایش درخواستی یا VoD در ایران که از سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرده، فیلم نت است. محیط گرافیکی جذاب و کاربرپسند وب‌سایت در کنار وجود اپلیکیشن مخصوص گوشی و تلویزیون‌های هوشمند و پشتیبانی خوب، از ویژگی‌هایی هستند که این پلتفرم را به انتخابی مطمئن برای کاربران تبدیل می‌کنند. کاربران همچنین می‌توانند قبل از تماشای فیلم‌ها، به تمام اطلاعات و جزئیات مربوط به هر فیلم دسترسی داشته و تیزر و تصاویر آن را نیز مشاهده کنند.

فیلم نت این روزها محبوب‌تر از همیشه بوده و با فیلم‌هایی مثل آفتاب‌پرست، راز بقا و پوست شیر، روزانه میزبان هزاران نفری است که برای تماشای این فیلم‌ها و هزاران برنامه دیگر، از فیلم نت استفاده می‌کنند. دسته‌بندی مشخص و ساختارمند، امکان دانلود ویدیوها و ارتباط با سایر کاربران از طریق ثبت دیدگاه، از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم هستند.

نماوا

بی‌شک، نماوا یکی دیگر از محبوب‌ترین سایت‌ها در زمینه پخش فیلم و سریال محسوب می‌شود که با خرید اشتراک آن به 3 سه صورت یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه می‌توان به آرشیوی بزرگ از ده‌ها هزار فیلم و سریال ایرانی و خارجی دسترسی داشت. با استفاده از کد تخفیف ویژه خرید اشتراک نماوا هم این امکان برای تمام افراد فراهم هست که هزینه نهایی را تا حد زیادی کاهش دهند.

ترافیک نامحدود برای مشترکین شاتل و ترافیک نیم‌بها برای عموم کاربران، اپلیکیشن اختصاصی گوشی و تلویزیون هوشمند و دانلود برنامه‌ها بر روی گوشی از طریق اپلیکیشن و تماشا به صورت آفلاین، تنها بخشی از امکانات نماوا هستند. افرادی که سراغ این پلتفرم می‌آیند نیز می‌توانند با تماشای سریال‌های محبوبی مانند مهمونی ساخته ایرج طهماسب، شبکه مخفی زنان و همچنین نوبت لیلی، لحظات شادی را برای خود و خانواده رقم بزنند.

تیوا

تیوا

تلویزیون تعاملی تیوا با فراهم کردن بستری مناسب در زمینه پخش سریال‌های ایرانی و خارجی، طرفداران زیادی دارد و در آن می‌توان بسیاری از برنامه‌های قدیمی و جدید را پیدا کرد. تیوا همچنین چندین کانال اختصاصی از جمله تیوا اسپورت، تیوا بورس، تیوا محفل، تیوا نوا، تیوا فیلم، تیوا آوند و ... دارد که در تمام ساعات شبانه‌روز، برنامه‌های جذابی را پخش می‌کنند.  

نکته قابل توجه در مورد تیوا، امکان خرید اشتراک به صورت روزانه است؛ این ویژگی برای افرادی که نیازی به اشتراک ماهانه ندارند و فقط در روزهای خاصی می‌خواهند فیلم و سریال ببینند، بسیار مناسب است. علاوه بر این، مشترکان سامانتل و رایتل می‌توانند برنامه‌های تیوا را بدون نیاز به پرداخت حق اشتراک تماشا کنند.

آیو

تلویزیون تعاملی آیونت که با نام «آیو» هم شناخته می‌شود، تا حدود زیادی مشابه تیوا است و با خرید اشتراک آن می‌توان به آرشیو کاملی از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی دسترسی پیدا کرد. در آیو نیز علاوه بر شبکه‌های تلویزیونی، چندین شبکه اختصاصی از جمله آیو اسپورت، آیو جهان‌بین، آیوتون، آیفوفیلم، درفا، اشاره، بورسان، ایران اکونومی، آرپا و ... در دسترس تمام کاربران است که به پخش برنامه‌های اختصاصی و جذاب مشغول هستند.

هزینه اشتراک آیو در مقایسه با سامانه‌های نمایش درخواستی، بسیار پایین‌تر است؛ هزینه اشتراک یک‌ماهه، 18 هزار تومان است، در حالی که برای خرید اشتراک یک‌ساله فقط باید 150 هزار تومان پرداخت کنید که بسیار کمتر از مدت زمان مشابه در مقایسه با دیگر رقباست. هرچند، آیو و تیوا یک نقطه ضعف دارند و آن، عدم نمایش سریال‌های اختصاصی نمایش خانگی هستند. با این حال، برنامه‌های متنوع و آرشیو موضوعی آیو می‌تواند لحظات خوبی را برای کاربران رقم بزند.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم ضمن معرفی بهترین سایت ها برای تماشای فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی، به این سوال که «چگونه تخفیف نماوا و فیلیمو بگیریم؟» هم پاسخ دهیم. البته، نباید فراموش کرد که پلتفرم‌های آنلاین فقط به مواردی که ما معرفی کردیم، محدود نیستند و همواره به تعداد آنها هم افزوده می‌شود. به علاوه، کاربران با مراجعه به وب‌سایت‌هایی مانند تخفیفان می‌توانند جدیدترین و بهترین کدهای تخفیف را به صورت روزانه دریافت کنند تا هزینه نهایی، بیش از پیش کاهش یابد.