به طور مثال ساختمان سازی، چهارچوب خانه‌ها، لوازم خانگی و یا موارد دیگر. قیمت پروفیل‌ها به طور روزانه با توجه به عوامل متعددی در حال تغییر و تحول است و ما اینجا شما را راهنمایی می‌کنیم که چگونه از قیمت روز پروفیل اصفهان مطلع شوید؟

پروفیل اصفهان چیست؟

به محصولاتی از جنس فولاد که در یک طول مشخص دارای یک سطح مقطع ثابت باشند پروفیل می‌گویند. پروفیل‌های انواع مختلفی دارند؛ ولی به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یعنی پروفیل باز و پروفیل بسته. نمونه‌های پروفیل باز تیر آهن، میل‌گرد، نبشی و موارد دیگر است و از نمونه‌های پروفیل بسته می‌توان به مشهورترین آن یعنی پروفیل قوطی اشاره کرد که اشکال مختلفی دارد مثل پروفیل مربع، پروفیل مستطیل، پروفیل دایره‌ای، پروفیل زد و از انواع دیگر پروفیل‌های بسته می‌شود به پروفیل لوله، پروفیل یوپی‌وی‌سی، پروفیل در و پنجره و غیره اشاره کرد.

 پروفیل اصفهان به پروفیل‌هایی می‌گویند که ساخت کارخانه‌های صنعتی اصفهان هستند و به خاطر بالا بودن کیفیت آن مشهور شده‌اند. پروفیل‌های اصفهان در ابعاد و سایزهای مختلفی ارائه می‌شوند و شما با توجه به کاربردی که برای شما دارد می‌توانید در ابعاد مورد نیاز خود آن را تهیه کنید.

پروفیل اصفهان

پروفیل اصفهان

علت نوسان قیمت پروفیل اصفهان

عوامل متعددی می‌توانند روی قیمت پروفیل تأثیر بگذارند به طور مثال مهم مورد اول و مهم‌ترین آن مسئله عرضه و تقاضاست و این مسئله قابل سنجش نیست. به طور مثال در سال 1399 قیمت پروفیل بیشتر از سال 1400 بود. عامل دیگری که می‌تواند روی قیمت تأثیر بگذارد مسئلة نرخ ارز و دلار هست. قیمت دلار می‌تواند روی افزایش یا کاهش قیمت پروفیل تأثیر بگذارد. مسئله دیگر تحریم‌هاست، افزایش تحریم‌ها می‌تواند باعث عدم واردات پروفیل به ایران شود و این باعث شده روی افزایش قیمت آن تأثیر داشته باشد.

 نکته دیگری که روی افزایش قیمت پروفیل تأثیر دارد وزن و کیفیت آن است. به طور کلی پروفیل به دو دسته تقسیم می‌شود، سنگین و سبک. پروفیل‌های سنگین در موارد ساختمانی و استفاده می‌شود و ضخامت آن یک و نیم میلی متر به بالاست. نوع دیگر پروفیل‌ها یعنی سبک ضخامت کمتری دارد و در مواردی مثل مبل سازی استفاده می‌شود. با توجه به سبک یا سنگین بودن قیمت آن متفاوت است.

یکی دیگر از عوامل مؤثر در قیمت پروفیل‌ها وزن آن است و برای محاسبه وزن آن ابتدا چگالی آن را محاسبه کرده و مقدار به دست آمده را در مساحت سطح مقطع آن ضرب می‌کنند و نتیجه به دست آمده وزن آن است. وزن پروفیل‌ها با توجه به مواد استفاده شده برای ساخت آن متفاوت است به طور مثال محاسبه وزن و قیمت پروفیل ساخته شده از ورق سیاه با پروفیل ساخته شده از آلومینیوم متفاوت است و به هنگام محاسبه قیمت باید این موضوع را مد نظر داشت.

موقع خرید پروفیل لازم است به چه نکاتی توجه کنیم؟

ممکن است این سؤال پیش بیاید که موقع خرید پروفیل لازم است به چه نکاتی توجه کنیم تا خرید بهتری داشته باشیم؟ در اینجا به مواردی اشاره می‌کنیم که ممکن است موقع خرید و انتخاب پروفیل به شما کمک کند.

  • دقت به ویژگی‌های فنی: موقع خرید پروفیل اولین نکته‌ای که لازم است به آن توجه کنید کیفیت آن است. معمولاً در کارخانه پس از تولید محصول یک پلاک به عنوان شناسنامه محصول روی آن درج می‌شود که با استفاده  از آن می‌توانید ویژگی‌های فنی را مورد استفاده قرار دهید.

  • ضخامت پروفیل: ضخامت در انتخاب پروفیل مهم است زیرا روی وزن آن و در نتیجه روی قیمت آن تأثیر زیادی دارد. ضخامت پروفیل‌ها به طور معمول بین یک تا شش میلی متر است و شما لازم است قبل از انتخاب ضخامت مورد نظر بررسی کنید که دقیقاً برای چه کاربردی به آن نیاز دارید.

  • ابعاد پروفیل: از دیگر مواردی که روی قیمت و در نتیجه انتخاب شما تأثیر گذار خواهد بود ابعاد پروفیل است. شما نیاز دارید قبل از خرید بررسی کنید که چه ابعادی از پروفیل برای کار شما مناسب است به طور مثال پروفیلی که در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌شود با پروفیلی که در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌شود متفاوت است.

  • جنس پروفیل: یکی دیگر از نکاتی که موقع خرید لازم است بررسی کنید جنس پروفیل است. برای کاربردهای مختلف در صنایع مختلف از جنس‌های مختلف پروفیل استفاده می‌شود. جنس‌های مختلف مواد استفاده شده در پروفیل در وزن آن تأثیر زیادی دارد و در نتیجه روی قیمت نهایی هم تأثیر دارد و نیاز است قبل از خرید به آن توجه شود.

پروفیل زد

پروفیل زد

راهکار هایی برای استعلام لحظه‌ای قیمت پروفیل

قیمت پروفیل‌ها به صورت روزانه در حال تغییر است و اگر قصد خرید آن را داشته باشید نیاز دارید که روزانه قیمت‌ها را بررسی کرده و تفاوت قیمت را محاسبه کنید. از طرفی دیگر نیاز به بررسی پروفیل‌های کارخانه‌های  مختلف خواهید داشت تا با مقایسه قیمت‌ها به این نتیجه بررسید که کدام مورد مناسب شما خواهد بود. به صورت روزانه پس از اعلام قیمت از سوی کارخانه‌ها سایت‌های متعددی به بررسی قیمت‌ها پرداخته و ابعاد و قیمت پروفیل در کارخانه‌ها مختلف را به نمایش می‌گذارند.

برای استعلام قیمت به طور دقیق از کارخانه ما به شما شاهین فلز سپاهان را معرفی می‌کنیم.  یکی از تأمین کنندگان و سازندگان پروفیل فولاد اصفهان است که این پروفیل را به صورت مستقیم به بازار عرضه می‌کند و محصولات خود را به سراسر کشور صادر می‌کنند. شاهین فلز سپاهان پروفیل‌های زیادی را با درج‌های تراز آلومینیومی برای ساده سازی فرایند مونتاژ و ایجاد اتصالات با خطوط منحنی تیز و تمیز ارائه می‌دهد.

تمامی محصولات از جمله پروفیل، پروفیل زد، قوطی آهن و... در اندازه‌های مختلف بنا به نیاز مشتری موجود هستند. برای استعلام قیمت روز پروفیل با ابعاد مختلف و سایزهای مورد نظرتان می‌توانید به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را بررسی کرده و قیمت آن را محاسبه کنید.

قوطی آهن

قوطی آهن

جمع ­بندی

به محصولاتی از جنس فولاد که در یک طول مشخص دارای یک سطح مقطع ثابت باشند پروفیل می‌گویند. پروفیل اصفهان یکی از باکیفیت‌ترین پروفیل‌های در حال ساخت در ایران است و کارخانه‌های متعددی در این شهر صنعتی مشغول به تولید آن هستند. عوامل متعددی می‌توانند روی قیمت پروفیل تأثیر بگذارند مثل: عرضه و تقاضا، نوسانات قیمت ارز، تحریم­ها، کیفیت، وزن و کارخانه سازنده آن. به‌صورت روزانه پس از اعلام قیمت از سوی کارخانه‌ها سایت‌های متعددی به بررسی قیمت‌ها می‌پردازند و علاوه‌برآن خود کارخانه‌ها نیز در سایت‌های خود قیمت را اعلام می‌کنند و می‌توان با استفاده از آن‌ها به‌صورت روزانه نوسانات قیمت را بررسی کرد.