در ایران نیز تاکنون دو محموله واکسن روسی اسپوتنیک وی وارد کشور شده است. اما سوالی که این روزها در بین مردم شنیده می شود این است که واکسن بزنیم یا خیر؟  نظر مردم ایران و سایر کشورها درباره واکسن زدن چیست؟

 

نظر مردم در باره واکسن زدن چیست؟       

دسامبر ۲۰۱۹ بود که اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان چین گزارش شد و در مدت کوتاهی این ویروس تاجدار تمام جهان را درگیر خود کرد.

حالا بیشتر از یکسال از حضور این ویروس در جهان میگذرد و خبرهای خوب انجام واکسیناسیون در تمام دنیا به گوش میرسد.

ایران هم با وارد کردن واکسن اسپوتینک وی روسیه، واکسیناسیون را در کادر درمان شروع کرده.

  خبرهایی  هم از واکسن ایرانی به گوش میرسد و سوالی که این روزها زیاد شنیده میشود این است که واکسن می زنید یا نه؟ و البته نظرات مختلفی هم این زمینه وجود داره.

اقتصاد نیوز در یک نظر سنجی  از بین ۳۱,۸۰۰ نفری که در این نظر سنجی شرکت کردند به نتایج جالبی رسیده.

بر اساس نظر سنجی اقتصاد نیوز ۲۴ درصد از شرکت کننده ها در نظر سنجی تمایل دارند واکسن بزنند ۳۴ درصد تمایل به واکسن زدن ندارن و۴۲ درصد واکسن زدن را منوط به نوع واکسن دانستند که البته بخش عمده ایی را تشکیل میدهند.

 

به چه واکسنی اعتماد دارید؟

اگه نگاهی به نظرسنجی مرکز افکار سنجی ایرانیان داشته باشیم نتیجه متفاوتی میبینیم

در این نظر سنجی که ۲۱ دی ماه منتشر شده بخش عمده ایی از شرکت کننده ها به واکسن ایرانی امید دارند و ترجیح می دهند از واکسن ایرانی استفاده کنند. البته تعداد شرکت کننده های این نظر سنجی ۱۰۶۷ نفر بوده و قبل از واردشدن واکسن روسی انجام شده.

بر اساس این نظر سنجی ها نوع واکسن، که از چه کشور یا چه شرکتی تهیه شده برای ایرانی ها خیلی مهم است. اما نظر سنجی ها در کشورهای دیگه چه نتایجی داره؟

کالج امپریال لندن نظر سنجی را در بین ۱۵ کشور پیشرفته به جز آمریکا انجام داده تا ببیند مردم چقدر تمایل به انجام واکسن دارند؟ تعداد افراد شرکت کننده در این نظر سنجی ۱۳۵۰۰ نفر بودند

بر اساس این نظر سنجی ۴۲ درصد ازشرکت کننده ها شدیدا موافق انجام واکسنیناسیون هستند که اگه افراد موافق را هم به این عدد اضافه کنیم  نصف شرکت کننده ها موافق  انجام واکسیناسیون با واکسن کشف شده هستند.

 

مردم آمریکا چه عقیده ایی درباره واکسن دارند؟

شبکه CNN در نظر سنجی که در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰  داشت به عدد ۵۵ درصد رسید که نشان میدهد ۵۵ درصد کاربرانش تمایل به تزریق واکسن کرونا دارند و طبق نظر سنجی بعدی یعنی در اواسط ژانویه ۲۰۲۱ این درصد به ۶۶ افزایش پیدا کرده که نشان دهنده رشد بالای ۱۰ درصد موافقان واکسن در  کشور آمریکاست.