حالا دومین محموله واکسن وارد کشور می شود تا روند واکسناسیون به تدریج کامل شود. اولین محموله از واکسن به کادر بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها تزریق شده و به تدریج سایر افراد این واکسن را دریافت خواهند کرد.

این محموله در چند دوز وارد می شود؟ مراحل ساخت واکسن داخلی به کجا رسیده است؟ در اکو خبر امروز ببینید.

 

تولید مشترک واکسن کرونا با طرف روسی

دومین محموله واکسن اسپوتنیک وی روسیه امروز وارد کشور میشود. به گفته سفیر ایران در روسیه این محموله حاوی یکصد هزار دوز واکسن است، و محموله سوم هم تا ۱۰ اسفند به ایران میرسد.

 هفته گذشته اولین محموله وارد کشور شد و اولین مرحله واکسیناسیون در تالار بیمارستان امام خمینی انجام شد. به گفته مدیرکل مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، واکسیناسیون در ایران برای کادرآی سی یو ۶۲۵ بیمارستان شروع شده و برنامه وزارت بهداشت این است که به تدریج با افزایش دسترسی به واکسن های تاییده شده داخلی و خارجی واکسیناسیون همگانی را تا پایان سال ۲۰۲۱ یا حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ به پایان برساند و جز اولین کشورهایی باشیم که واکسیناسیون کرونا را تمام می کنیم.

جهانپور همچنین گفته واکسن وارداتی از روسیه  اکنون روزانه به هزار نفر و در روزهای آینده به روزانه ۵ هزار، سپس ۱۰ هزار و ۲۰ هزار نفر میرسد تا به نقطه مطلوب برسیم. قرار است هر ۱۰ روز هم یک محموله واکسن به ایران وارد بشود و احتمالا به زودی و تا پایان سال با همکاری مشترک ایران و شرکت گامالیای روسیه خط تولید واکسن اسپوتنیک وی در کشور راه اندازی میشود.

همچنین در مورد منابع دیگر واردات واکسن هم گفت واکسن های سبد کوواکس به میزان ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز در بهار سال آینده وارد میشود که از منابع مختلفی مثل واکسن آسترازنکا خواهد بود.

در همین راستا، معاون وزارت بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو هم که چند روزیست به روسیه رفته ظاهرا مقدمات تولید مشترک واکسن کرونا با طرف روسی را پیگیری میکند.