حواشی‌ها در مورد دو تیم کاملا دولتی است!

توییت جدید اقای «وزیر جوان» یک بار دیگر سروصدای زیادی به پا کرد. در این چند سالی که از وزارتش می‌گذرد، تفاوت رویکرد او در ارتباط با مخاطبان در نوع بیان نظراتش، پاسخگویی به‌ آن‌ها و موارد دیگری مثل پوشش، لایف استایلی که به اشتراک می‌گذارد و غیره و غیره کاملا ملموس است.

حمایت از تیم‌های ورزشی موضوعی کاملا طبیعی است و حمایت و طرفداری مسئولان و افراد  تاثیرگذار در این باره همیشه در مسابقات مهم به چشم می‌خورد اما برخی بر این باورند که اظهار نظر به این شکل می‌تواند فضای بخشی از جامعه را متشنج کند.

در کشورهای مختلف نیز سیاسیون و مسئولان زیادی به حمایت از تیم‌های خود در ورزش می‌پردازند مانند، پوتین که تیم زنیت روسیه را حمایت می‌کند. یا حواشی مربوط به ترزا مِی، نخست‌وزیر سابق بریتانیا که نشان می‌دهد طرفدار ای‌اف‌سی ویمبلدون، AFC Wimbledon بود. یا مثلا این توییت رابرت هالفون سیاست مدار معروف انگلیسی که مشخص می‌کند طرفدار پروپاقرص چلسی است. در کشورهای همسایه هم این اتفاق معمول است و از همه بارزتر، رجب طیب اردوغان‌ که به طور واضح اعلام کرده طرفدار تیم فنرباغچه است. ولی اردوغان با توجه به شناختی که فضای حاکم بر کشورش دارد به این حساسیت‌ها دامن نمی‌زند؛‌  مثلا او برای مواجه نشدن با طرفداران بشیکتاش در غیاب تماشاگران ورزشگاه وودافوت آره‌نا را افتتاح کرد.

هر چند اظهار نظر در مورد این مسائل در بین دیگر رجال سیاسی کشور مرسوم نیست، اما جناب وزیر همیشه نظرات خود را در توییت‌های مختلف بیان میکند و هر دفعه مسئله ساز می‌شود. این اتفاق وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم این حواشی‌ها در مورد دو تیم کاملا دولتی اتفاق می‌افتد. یعنی یک مسئول کاملا دولتی در حد وزیر،  یک تیم کاملا دولتی را حمایت می‌کند و یک تیم کاملا دولتی دیگر به آن ایراد می‌گیرد.