به گزارش اکوایران؛ ایرنا: مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به خسارتهای وارد شده به صنعت برق در حملات اخیر دشمن، گفت که با وجود آسیب به حدود ۴ هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاهی و هدف قرار گرفتن بخشهایی از شبکه برق، همکاران صنعت برق توانستند در مدت کمتر از ۴۰ روز شبکه را بازسازی و برای عبور از تابستان آماده کنند.
محمد الهداد روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به شرایط دشوار صنعت برق در ماههای اخیر اظهار داشت: در جریان حملات دشمن، نزدیک به ۲ هزار نقطه از شبکه برق کشور آسیب دید و بخشی از زیرساختهای تولید و انتقال برق مورد اصابت قرار گرفت.
وی افزود: در ابتدای فصل تابستان حدود ۴ هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاهی کشور، اغلب در نیروگاههای خصوصی، از مدار خارج شد، اما با تلاش شبانهروزی کارکنان صنعت برق در سراسر کشور، عملیات ترمیم شبکه با سرعت انجام شد و بخش زیادی از این ظرفیت به مدار بازگشت.
الهداد با قدردانی از تلاش کارکنان صنعت برق، اعلام کرد: در این مدت همکاران ما در شبکهای گسترده با طول بیش از یک میلیون متر از خطوط و تأسیسات برقرسانی فعالیت کردند و با وجود شرایط سخت، توانستند پایداری شبکه را حفظ کنند.