یوسف رجی، وزیر امور خارجه لبنان، اعلام کرد که کشورش تصمیمی «شجاعانه» برای پیشبرد یک روند مذاکره‌ای تحت رهبری دولت اتخاذ کرده است.

به گزارش اکو‌ایران به نقل از شفقنا، الجزیره نوشت: وی افزود که اعمال حاکمیت دولت بر سراسر خاک لبنان مستلزم آن است که سلاح صرفاً در اختیار نیروهای رسمی و قانونی کشور باشد و در این زمینه، تصمیم دولت نهایی است.

یوسف رجی تأکید کرد: «لبنان در مسیر یک روند مذاکره‌ای که از سوی دولت هدایت می‌شود، گام برمی‌دارد و تصمیم درباره انحصار سلاح در دست نیروهای مسلح لبنان، تصمیمی قطعی و غیرقابل بازگشت است.»