روزنامه تلگراف به نقل از منابع امنیتی مدعی شد حمله سایبری اخیر به چند بانک ایرانی احتمالا توسط گروه هکری «گنجشک درنده» انجام شده و هدف آن ایجاد اخلال در روند توافق میان تهران و واشنگتن بوده است.

به گزارش اکوایران به نقل از همشهری آنلاین، روزنامه تلگراف در گزارشی مدعی شد حمله سایبری به چهار بانک ایرانی احتمالا از سوی اسرائیل و توسط گروه هکری «گنجشک درنده» انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این حمله اندکی پس از اعلام دسترسی ایران به بخشی از دارایی‌های نفتی آزادشده در قطر صورت گرفته است.

تلگراف به نقل از کارشناسان امنیتی در اسرائیل نوشت گروه «گنجشک درنده» که به عملیات‌های سایبری منتسب به اسرائیل نسبت داده می‌شود، احتمالا پشت این حمله قرار داشته است.

همچنین یک منبع امنیتی به این روزنامه گفته است زمان‌بندی عملیات نشان می‌دهد هدف احتمالی این اقدام، ایجاد اختلال و خرابکاری در روند توافق و تفاهمات اخیر بوده است.