جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا است رئیس فدرال رزرو معادل همان بانک مرکزی در ایران محسوب می‌شود اخیرا از میزان حقوق خود صحبت کرد که واکنش‌های مختلفی را در رسانه‌ها برانگیخت.

دیوید روبنشتاین میلیاردر در حین سخنرانی پاول در باشگاه اقتصادی واشنگتن از او پرسید که حقوق رئیس فدرال رزرو چقدر است؟ او پاسخ داد حدود ۱۹۰ هزار دلار در سال. پاول در حالی این حقوق را می گیرد که مدیران بانکی در آمریکا نزدیک به یک میلیون دلار در سال درآمد دارند. با نرخ دلار آزاد در ایران رئیس فدرال رزرو آمریکا که یکی از حساس ترین نهادهای مالی این کشور و حتی جهان است کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان در ماه درآمد دارد.

وقتی از پاول پرسیده شد که آیا فکر میکند این حقوق منصفانه است یا خیر، پاول گفت: "بله" که باعث خنده جمعیت شد.

برای این که رقم قابل مقایسه شود مدیرعامل یک بانک خصوصی ایران در سال ۹۱ سالی یک میلیارد و دویست میلیون تومان حقوق داشت و در بند قرارداد قید شده بود حقوق او با نرخ تورم سالیانه تعدیل می شود. در صورت تعدیل این حقوق با نرخ تورم این مدیر بانکی در ایران می توانست از رئیس فدرال رزرو آمریکا حقوق بیشتری دریافت کند.(اگر از همگن نبودن حقوق یک مدیر دولتی در آمریکا با یک مدیر بانک تجاری در ایران صرف نظر شود)  هر چند که درآمد سالانه بسیاری از مدیران در ایران با این رقم فاصله زیادی ندارد.