به گزارش اکوایران، در آمریکا با هدف ایجاد شفافیت، هر سال برنامه روزانه رئیس‌جمهوریِ این کشور منتشر می‌شود؛ البته جزئیات به دلایل امنیتی الزاما فاش نمی‌شود اما به صورت کلی، سطحی از شفافیت ایجاد می‌شود تا نشان دهند رئیس‌جمهوری در طول روز، سرگرم انجام امور کاری است.

روسای جمهوری در آمریکا معمولا باید در کاخ سفید در واشنگتن باشند تا بتوانند به کارهایشان رسیدگی کنند. با این کار، ممکن است در تعطیلات هم مشغول کار باشند.

اخیرا نیویورک‌پست بررسی‌هایی انجام داده و ادعا کرده که بایدن ۳۷ درصد از روزهای سال ۲۰۲۳ را دور از کاخ سفید و در تعطیلات سپری کرده است. به این ترتیب او رکورد جورج اچ دبلیو بوش (بوشِ پدر) را که ۳۶ درصد بوده هم شکسته است.

بلافاصله پس از این گزارش، از دفتر ریاست‌جمهوری با نیویورک‌پست تماس گرفته شده و تاکید کرده‌اند که بایدن حتی در تعطیلات هم مشغول کار بوده و فقط ۱۶ روز تعطیلات واقعی در سال ۲۰۲۳ داشته که بسیار اندک به شمار می‌آید.

برخی از منتقدان گزارش نیویورک‌پست می‌گویند بحث تعطیلات صرفا از طرف جمهوری‌خواهان مطرح شده و برای فضاسازی است. در گزارش نیویورک‌پست گفته شده که ترامپ ۲۶ درصد از روزهای سال را دور از کاخ سفید و در مارالاگو سپری کرده است.

روسای جمهوری مسئولیت خطیری در کشورها بر عهده دارند و هیچ‌وقت نمی‌توانند به مرخصی کامل بروند. به این ترتیب تعطیلات همراه با کار برای آن‌ها به امری رایج تبدیل شده است. تعداد روزهایی که روسای جمهوری آمریکا در تعطیلات سپری کرده‌اند همیشه جزو مسائلی بوده که مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته است.

در گزارش ویدیوی بالا به جزئیات گزارش نیویورک‌پست و تطعیلات بایدن در سال ۲۰۲۳ پرداخته‌ایم.