شریعت در گفت‌وگو با «اکوایران» توضیح می‌دهد که در یک سال اخیر اخبار خودکشی دستیاران پزشکی دست به دست شد: «اتفاقی که شاهدش بودیم این بود که به طور مکرر، دستیاران مختلف و پزشکان مختلفی خودکشی می‌کردند و این خبرها مکرر می‌آمد و موجی از نگرانی ایجاد کرد، مبنی بر اینکه آیا این پدیده همیشه بوده یا چیزی است که اوج پیدا کرده و شدیدتر شده است.»

او با اشاره به آمارهای غیررسمی درباره خودکشی دستیاران پزشکی گفت: «این موضوع نشان می‌داد که این مساله واقعا نگران کننده و لازم است که توجه مسئولان به موضوع جلب شود. ما در دو نامه‌ای که به وزارت بهداشت نوشتیم خواستیم که وزارت بهداشت توجه کند و کمکی کند و بتواند از گسترش موضوع جلوگیری کند.»

شریعت ادامه داد: «در ابتدا ما پاسخی دریافت نکردیم و نامه سوم را به رییس جمهور نوشتیم. بعد از آن وزارت بهداشت کمیته‌ای تشکیل داد و معاونت آموزشی وزارت بهداشت، کمیته دائمی برای بررسی موضوع تشکیل دادند و علاوه بر آن جلسه‌ای دیگری تشکیل شد و پیشنهادات خوبی دادند و اگر جمع بندی که در جلسه دوم صورت گرفت و دستور ریاست جمهور را دریافت کند، تغییراتی می‌تواند اتفاق بیفتد، تغییری که می‌تواند به دوره دستیاری هویت دهد و به شکلی که اینها کارگران بی جیره مواجبی نباشند. حداقل به شکلی باشد که اینها مورد حمایت قرار بگیرند. درست است که این همه ماجرا نیست اما می‌تواند نقطه شروعی باشد برای اینکه به آن‌ها پرداخته می‌شود.»

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که آیا خودکشی دستیاران در بازه یک ساله اخیر افزایش پیدا کرده است یا خیر، نیز می‌گوید: «اینکه چرا الان افزایش پیدا کرده است و اینکه چه قدر افزایش پیدا کرده است را دقیق نمی‌دانیم، ما فقط می‌توانیم مقایسه کنیم این آمارها را با آمارهای رسمی خودکشی از جمعیت کل کشور، وقتی این آمارها را مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که این وضعیت نسبت به آمارهای عمومی بیشتر است. البته یک دلیل می‌تواند این باشد که آمارهایی که از خودکشی در جمعیت عمومی اعلام می‌شود، خیلی کمتر از واقعیت باشد و دلیل دیگرش این است که آمار خودکشی دستیاران بسیار بیشتر است.»

او معتقد است که میزان خودکشی در جمعیت دستیاری ۳ تا ۵ برابر جمعیت عمومی است.