به گزارش اکوایران، در تازه‌ترین گزارش رضایت جهانی باز هم نام فنلاند در جایگاه نخست قرار گرفته است. این یعنی مردم فنلاند قاعدتا باید شادترین مردم جهان باشند. با این حال، در برخی از شبکه‌های اجتماعی فنلاندی‌ها گفته بودند: «پس چرا کسی از ما نپرسید که آیا شاد هستیم یا نه؟»

افسردگی در کشوری که به عنوان شادترین کشور جهان شناخته می‌شد، عجیب به نظر می‌رسد. فنلاندی‌ها در سرزمینی زندگی می‌کنند که به لحاظ جغرافیایی وضعیت شبانه‌روزی پیچیده‌ای دارد و همین مسئله روی اقلیم و همچنین شرایط خلقیِ مردم این منطقه اثر گذاشته است.

با این حال، فنلاند به لحاظ برخی از شاخص‌های حیاتی در زمینه «رضایت از زندگی یا شادکامی» عملکردی قابل ملاحظه دارد. برای مثال این کشور به لحاظ رفاه در سطح بالایی در جهان قرار گرفته و نابرابری در آن بسیار پایین است. وضعیت تحصیل و آموزش هم نسبت به سایر نقاط جهان بهتر است. ولی مردم فنلاند با پدیده افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد افسردگی در این کشور که به عنوان شادترین نقطه جهان شناخته می‌شود به یک چالش برای مردم تبدیل شده چرا که تصور می‌کنند چون برچسب شادترین کشور جهان را خورده‌اند، نباید احساس ناراحتی یا افسردگی کنند و در نتیجه برای درمان هم اقدام نمی‌کنند.

در ویدیوی بالا به پدیده افسردگی در شادترین کشور جهان و تناقض فنلاندی پرداخته شده است.