به گزارش اکوایران، آمریکایی‌ها طی مطالعات اخیر نشان داده‌اند که پول می‌تواند اکثر مشکلاتشان را حل کند. البته روان‌شناسان برای این باورند که پول و افزایش حقوق الزاما نمی‌تواند تغییری اساسی در زندگی انسان‌ها ایجاد کند.

براساس ایده روان‌شناسان، پول می‌تواند در ابتدا تا حدودی انسان‌ها را خوشحال و راضی کند اما در نهایت، آن‌چه واقعا احساس خوشبختی را در انسان‌ها ایجاد خواهد کرد، معیارها و ملاک‌هایی هستند که الزاما همراه و هم‌سو با پول نیست. البته پول می‌تواند بخش زیادی از مشکلات انسان‌ها را حل کند.

یکی از مسائلی که مورد بررسی قرار گرفته این است که چه مقدار پول می‌تواند مشکلات انسان‌ها را حل کند و به آن‌ها احساس رضایت ببخشد؟

ظاهرا افرادی که حقوق کمتری می‌گیرند، با افزایش حقوقِ کمتری می‌توانند به احساس رضایت و خوشبختی دست پیدا کنند، اما افرادی که حقوق بالایی دریافت می‌کنند، معتقدند باید خیلی بالاتر از حقوق فعلی‌شان، حقوق بگیرند تا بتوانند از زندگی‌شان لذت ببرند و احساس خوشبختی کنند.

در حال حاضر افزایش حقوق ۳.۴ درصدی در آمریکا در دستور کار قرار گرفته اما ظاهرا بسیاری از کارکنان معتقدند حقوقشان باید حداقل ۵۰ درصد افزایش پیدا کند تا نسبت به زندگی خود احساس رضایت و خوشحالی پیدا کنند.

در این ویدیو به بررسی مطالعاتی پرداخته‌ایم که به این پرسش پرداخته‌اند: چقدر افزایش حقوق، می‌تواند شما را از زندگی راضی کند؟