به گزارش اکوایران، حدود دو ساعت مانده به تحویل سال نو، حواشی عدم پرداخت حق و حقوق معلمان همچنان ادامه دارد و بی‌تدبیری وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه کام فرهنگیان را در شب عید تلخ کرده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور در بازدید از خزانه‌داری کل کشور بر لزوم پیگیری و رفع هرچه سریع‌تر مطالبات مردم بویژه رفع اشکالات در پرداخت حقوق فرهنگیان تاکید کرده و گفته دیوان محاسبات برای گره‌گشایی از مشکلات آمادگی دارد.

از سوی دیگر، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با صداوسیما گفته الان فایل پرداخت حقوق معلمان در حال آماده‌سازی است و من از اینجا به بانک مرکزی می‌روم تا پیگیر پرداخت‌ها شوم!

یوسف نوری گفته مشکلات قانونی و مشکل اعتبارات و البته اختلاف نظر بر سر رتبه‌بندی باعث شده تا پرداخت حقوق اسفند معلمان کامل انجام نشود.

در ادامه حواشی این مسأله، یک نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار عزل رئیس سازمان برنامه و بودجه و نیز وزیر آموزش و پرورش شده است.

عباس مقتدایی نوشته است: در طول چندین روز گذشته کاملا مشهود بود که ناهماهاهنگی و گروکشی و عدم توان برای به تفاهم رسیدن میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه بودجه کشور وجود دارد‌. نسبت به عزل رییس سازمان برنامه و بودجه و معاونان و کارشناسانی که اینگونه تکدر خاطر در میان قشر فرهنگی ایجاد کرده‌اند و همچنین عزل وزیر آموزش و پرورش که نتوانسته است امکان به هنگام پرداخت‌های مقرر برای فرهنگیان را فراهم آورد، اقدام نمایید.

در پی بروز مشکلات در پرداخت حقوق معلمان، عصر امروز رییس‌جمهور به معاون اول خود دستور داد که این وضعیت را بررسی و نسبت به حل آن اقدام کند.