به گزارش اکوایران، خبرگزاری تسنیم در خبری مدعی شده که اطلاعات این رسانه از برخی منابع حاکیست که احتمال کنار گذاشتن یوسف نوری از وزارت آموزش و پرورش قوت گرفته است.

این خبرگزاری اصولگرا با اشاره به آغاز رتبه‌بندی معلمان در سال 1401، نوشته که «بی‌تدبیری وزارت آموزش و پرورش در انتهای سال 1401 در واریز حقوق معلمان، باعث نارضایتی و گلایه بسیاری از مدرسان مدارس شد.»

پیرو این اتفاق تلخ، رئیس‌جمهور به مسئله ورود کرد و به معاون اول خود دستور داد که موضوع را بدون اغماض بررسی و مقصر ماجرا را شناساسایی و معرفی کند. معاون اول پس از بررسی به رئیس‌جمهور گزارش داد که مقصر اصلی در این زمینه وزارت آموزش و پرورش بوده است.

در ادامه این خبر آمده است: اخبار رسیده به خبرنگار تسنیم حاکیست که رئیس‌جمهور بر ضرورت برخورد جدی با مقصران این امر تاکید دارد و احتمال برکناری وزیر آموزش و پرورش طی روزهای آینده نیز وجود دارد.

به گزارش اکوایران، تعطیلی پی در پی مدارس در پاییز و زمستان به دلیل آلودگی و سرما و برودت هوا و کمبود گاز و سپس موضوع مسمومیت‌های مدارس از جمله حواشی مهمی بود که در سال گذشته وزارت آموزش و پرورش با آن درگیر بود و بارها نارضایتی والدین دانش‌آموزان از عملکرد این وزارتخانه مطرح شده بود.