به گزارش اکوایران؛ در حالی که بسیاری از کارکنان دولت حقوق ماه اسفند خود را دریافت کردند اما فرهنگیان از این قافله جا ماندند و تا شب گذشته (29 اسفند 1401) حقوق معلمان و معوقات رتبه‌بندی آنها پرداخت نشد. 

کار به جایی رسید که ابراهیم رئیسی به محمد مخبر دستور بررسی این مشکل را داد اما با این حال معلمان کشور سال را بدون دریافت حق و حقوق خود نو کردند. 

در ساعات ابتدایی سال 1402، وزیر آموزش و پرورش وعده داد که حقوق معلمان از ساعت 5 صبح اول فروردین واریز می‌شود. 

یوسف نوری اظهار کرده که با دستور رئیس‌جمهور و مأموریتی که معاون اول رئیس‌جمهور داشت، همه بانک‌ها و بانک مرکزی با جدیت کامل مأموریت پیدا کردند تا معوقاتی که از فرهنگیان کسر شده بود را پرداخت کنند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، خزانه تأمین اعتبار را انجام داد و بعد از اینکه در بانک مرکزی، تقسیم‌بندی انجام شد، به بانک ملی رفتیم؛ به این دلیل که بیش از ۹۷ درصد فرهنگیان از این بانک حقوق دریافت می‌کنند.

نوری از اجرای عملیات واریز به حساب فرهنگیان خبر داده و گفته که ان‌شاءالله از ۵ صبح فرایند ارسال پیامک آغاز می‌شود و تا ۶ صبح ادامه دارد و فرهنگیان می‌توانند مبالغ واریزی را در حساب خود رؤیت کنند.

براساس اظهارات وزیر آموزش و پرورش، ۲۶ هزار فرهنگی از طریق بانک‌های عامل حقوق دریافت می‌کنند که حقوق اسفند فرهنگیان کامل و تمام پرداخت شد.