به گزارش اکوایران، رضامراد صحرایی - وزیر آموزش و پرورش - در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با رتبه‌بندی معلمان گفته صدور احکام جدید مبتنی بر نتایج اعتراضات از هفته آینده آغاز می‌شود و کسانی که اعتراضشان وارد بوده است، رتبه‌شان ارتقا می‌یابد و رتبه جدید می‌گیرند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اخذ شهریه به دلار در برخی مدارس نیز گفت: چند مرکز در دولت پیش مجوز داشتند که با دلار شهریه بگیرند، زیرا مدارس تطبیقی هستند و دانش آموزان آن خارجی‌اند ولی آن را تسری دادند و این کار غیرقانونی است. ما به طور جد دنبال این هستیم که اولا آنرا  برگردانیم و اگر تخلف کردند پلمب کنیم. در این دولت بالغ بر هزار مدرسه را یا لغو مجوز کردیم یا دستور تعطیلی موقتشان را صادر کردیم.

وی درباره ثبت‌نام اتباع خارجی از جمله اتباع افغانستان هم گفت: اتباع همانطور که تا الان مشکلشان حل شده، از الان به بعد هم در چارچوب قوانین مشکلشان حل می‌شود. آن دسته از اتباعی که شناسه مهاجر و کد مخصوص را از وزارت کشور نگرفتند، باید آن را اخذ کنند، زیرا شرط ثبت‌نام است و محدودیتی برای ثبت‌نام آنها  وجود ندارد.

بر اساس گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه در مورد کودکان زیر 18 سال (محصلین) هم در لایحه عفاف و حجاب جرم انگاری شده است، اظهار کرد: این موضوع را نه شنیده‌ام و نه خبر دارم. در لایحه دولت چنین چیزی نیست و لایحه دولت بحث جرم‌انگاری نداشت، بلکه تخلف بود. موضوع برخورد با دانش‌آموزان نه در لایحه بوده و نه اطلاعی دارم.

صحرایی درباره اینکه در صورت تصویب واکنش شما نسبت به جرم انگاری از کودکان زیر 18 سال در لایحه عفاف و حجاب چیست؟ گفته: باید آن را بررسی کنیم و  واکنش ما متناسب با اطلاعات است.

وزیر آموزش پرورش همچنین با اشاره به میزان مصرف کاغذ در آموزش و پروش گفت: در کشور ۷۰ هزار تن کاغذ مصرف می‌شود، که ۵۰ هزار تن آن را آموزش و پرورش مصرف می‌کند. دو روز قبل درخصوص کاغذ تصویب شد که از کاغذ داخلی مصرف کنیم. برای اولین بار است که در این دولت تمام کاغذمان را از داخل تامین کنیم و امید است بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم. این کار بزرگی است.