به گزارش اکوایران، قیمت اتریوم رکورد جدیدی ثبت کرد و قیمت بیت کوین نیز به رکورد همه دوران خود نزدیک شد. ارزهای دیجیتال در دوران پاندمی توانستند خود را به بخش وسیعی از جهان معرفی کند. در همین دوران بسته‌های حمایتی که توسط دولت‌های بزرگ اعطا شدند، باعث شدند مسئله فشارهای تورمی در دوران بعد از پاندمی برجسته شود. تحلیل‌گران معتقدند که در حال حاضر رمزارزها نیز در کنار طلا می‌توانند مانند موانع تورمی عمل کنند و رشد قیمت اخیر قیمت این دو ارز دیجیتال را با فشارهای تورمی که اقتصاد جهانی با آن مواجه است مرتبط می‌دانند.

رشد قابل توجه قیمت بیت کوین و اتریوم

در ساعت 12 و 2 دقیقه عصر به وقت ایران قیمت بیت کوین تغییرات مثبت قابل توجهی نسبت به 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده و روی 65 هزار و 780 دلار قرار داشت. بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 66 هزار و 238 دلار بود و قیمت این ارز دیجیتال به رکورد همه دوران خود نزدیک شده بود. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 7.7 درصد اختلاف داشتند و سرمایه بازار این ارز دیجیتال 1.24 تریلیون دلار گزارش می‌شد.

قیمت اتریوم نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته و روی 4 هزار و 716 دلار قرار گرفته بود. سرمایه بازار اتریوم به 559 میلیارد دلار رسیده بود و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 5.2 درصد گزارش می‌شد.  

قیمت اتریوم رکورد زد

قیمت اتریوم نسبت به ابتدای اکتبر (مصادف با 9 مهر ) 57 درصد رشد داشت و قیمت بیت کوین 50 درصد بالا رفت. بیشترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته 4 هزار و 762 دلار ثبت شده بود و رکود قیمتی جدیدی برای این ارز دیجیتال محسوب می‌شد. بیت کوین نیز قیمت‌هایی را به ثبت رساند که در 2.5 هفته گذشته بی‌سابقه بود. تحلیل‌گران علت اصلی رشد قیمت این دو ارز دیجیتال مهم را ترس از فشارهای تورمی عنوان می‌کنند.

نرخ+سکه+و+طلا+در+۲۹+مرداد+۱۴۰۰_+قیمت+ربع+سکه+۳+میلیون+و+۷۰۰+هزار+تومان

قیمت طلا بالای 1800 دلار نوسان می‌کند

قیمت طلای جهانی در معاملات روز جمعه تا 1818 دلار بالا رفت، قیمت طلا در طول 8 هفته اخیر رقم‌هایی در این سطوح را به ثبت نرسانده بود. قیمت طلا صبح امروز مسیر صعودی را ادامه نداد و با افت جزئی در ساعت 12 ظهر به وقت ایران روی 1816 دلار قرار گرفت.