به گزارش اکوایران- قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته روی 1788 دلار قرار داشت. قیمت طلا در اولین ساعت معاملات امروز در دامنه‌ای محدود نوسان می‌کرد و در ساعت 15 و 40 دقیقه عصر به وقت ایران 1781 دلار گزارش می‌شد.

چه عواملی قیمت طلا را صعودی می‌کنند؟

برخی تحلیل‌گران معتقدند که فدرال رزرو به زودی سیاست‌های پولی خود را در جهت انقباضی تغییر خواهد داد، اما این تغییر جهت برای کنترل فشار تورمی کافی نخواهد بود و سرمایه‌گذاران دیر یا زود برای حفظ ارزش دارایی خود به سمت طلا بازمی‌گردند. به اعتقاد آن‌ها سیاست‌های فدرال رزرو مشکل سمت عرضه را حل نمی‌کند و با کمبود عرضه و رشد قیمت‌ها رکود تورمی در انتظار اقتصاد آمریکاست. رکورد تورمی کاملا باب میل طلا است، زیرا قیمت‌ها افزایش و شاخص دلار کاهش پیدا می‌کند و قیمت فلز گرانبها به عنوان یک مانع تورمی افزایش می‌یابد. در حال حاضر به طور عمده سرمایه‌گذاران سناریوی رکود تورمی را نپذیرفتند، اما این مسئله می‌تواند به سرعت تغییر کند.

با در نظر گرفتن بازدهی حقیقی تولید در شرایط فعلی قیمت طلا باید نزدیک به 1900 دلار باشد. مسئله دیگری که به تورم در این شرایط دامن می‌زند، تقاضای بالا برای مواد خام مانند مس و آلومینیوم است که با توجه به فشار جهانی برای دستیابی به انرژی پاک ایجاد شده است. دولت آمریکا هزینه زیادی برای دستیابی به انرژی پاک انجام داده و هنوز در ابتدای کار است، عدم بروز تورم با این سطح از هزینه‌های زیرساختی محتمل نیست. نقره نیز از جمله موادی است که در جریان دستیابی به انرژی پاک کاربرد زیادی خواهد داشت، از این رو انتظار می‌رود قیمت نقره حتی سریع‌تر از طلا رشد کند و قیمت طلا را با خود بالا بکشد.

قیمت اتریوم افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 15 و 40 دقیقه عصر ایران روی 63 هزار و 178 دلار بود و تقریبا تغییری نسبت به 24 ساعت گذشته نداشت. سرمایه بازار بیت کوین 1.19 تریلیون دلار گزارش می‌شد و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 2.6 درصد اختلاف داشتند.

گالری+اتریوم+خرید+اتریوم+قیمت+اتریوم+

بازدهی 24 ساعته اتریوم مثبت بود و قیمت آن روی 4 هزار و 583 دلار قرار داشت. سرمایه بازار اتریوم 543 میلیارد دلار گزارش می‌شد و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 5 درصد بود.

بزرگترین بانک استرالیا خدمات رمزارزی ارائه می‌دهد

از اخبار امیدوارکننده برای ارزهای دیجیتال می‌توان به خدمات رمزارزی بزرگترین بانک استرالیا اشاره کرد. بر این اساس بانک کامان ولث استرالیا در حال ایجاد زیرساخت‌هایی است که امکان خرید و فروش تعدادی از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم را از طریق اپلیکیشن‌هایش فراهم می‌کند، طرح پایلوت طی چند هفته آتی اجرایی خواهد شد و برنامه وسیع‌تری نیز برای سال 2022 طراحی شده است.