به گزارش اکوایران- طلا معاملات روز جمعه را با قیمت ۱۷۸۴ دلار به پایان رساند و تا اولین ساعات معاملات امروز حرکت معناداری به سمت بالا نداشت. قیمت طلا در ساعت ۱۱ و ۳۷ دقیقه صبح به وقت ایران روی ۱۷۸۲ دلار قرار داشت.

 بازار فلز گرانبها دوباره با فشار فروش مواجه شده است و احتمال بالایی وجود دارد که فدرال رزرو در ماه میلادی جاری کاهش خرید دارایی را آغاز کند. بانک مرکزی کانادا به صورت غافلگیرکننده‌ای تصمیم گرفت سیاست‌های تسهیل کمی خود را متوقف کند، تحلیل‌گران معتقدند اگر فدرال رزرو نیز به صورت مشابه اقدام کند با اعتراضات گسترده‌ای مواجه خواهد شد.

روز چهارشنبه فدرال رزرو بیانیه‌ای در مورد نرخ بهره منتشر خواهد کرد و همین حالا نیز اعتراضاتی در مورد کاهش خرید دارایی از سوی فعالان اقتصادی مطرح شده است. بانک مرکزی آمریکا در نشست قبلی خود گفته بود احتمالا کاهش خرید دارایی در ماه نوامبر آغاز می‌شود و با توجه به اینکه مقامات عالیرتبه فدرال معتقدند پیشرفت زیادی در زمینه تورم و اشتغال حاصل شده است، بعید به نظر می‌رسد که فدرال رزرو بیانیه‌ای در مورد آغاز تیپرینگ صادر نکند. سایر بانک‌های مرکزی مهم دنیا نیز در حال انقباضی کردن سیاست‌های پولی خود هستند و این خبر خوبی برای قیمت طلا نیست. از طرف دیگر نتایج یک پیمایش نشان می‌دهد به احتمال ۲۶ درصد رئیس فدرال رزرو تا ماه دسامبر (آذر و دی) جایگزین می‌شود. در حالی که انقباضی شدن سیاست‌های پولی می‌تواند قیمت طلا را تحت فشار قرار دهد، جابجایی رئیس کل فدرال رزرو با تزریق نااطمینانی به بازار می‌تواند به کمک قیمت طلا بیاید.

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

bitcoin price bank basel

قیمت بیت کوین در ساعت 13 و 5 دقیقه عصر به وقت ایران روی 62 هزار و 58 دلار قرار داشت و تغییراتی مثبت را نسبت به 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود. سرمایه بازار بیت کوین به ۱.۱۷ تریلیون دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴.۵ درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز مانند بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته رشد کرده و روی ۴ هزار و ۳۳۶ دلار قرار گرفته بود. سرمایه بازار اتریوم ۵۱۲ میلیارد دلار گزارش می‌شد و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴.۳ درصد بود.