به گزارش اکوایران، داده های اقتصادی چون تورم و رشد این هفته برای سرمایه گذاران جهانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه بانک‌های مرکزی مهم جهان چون، فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در آستانه کاهش نرخ‌های بهره قرار دارند و هرگونه نشانه‌ای از ادامه مسیر آنها می‌تواند در تصمیمات سرمایه گذاری فعالان بازار تاثیرگذار باشد. گزارش‌های درآمدی، به ویژه درآمد شرکت انویدیا نیز این هفته می‌تواند اثرات شگرفی بر بازارها داشته باشد.

داده سود صنعتی چین، شاخص قیمت مسکن در آمریکا و همچنین اعتماد مصرف کنندگان آمریکایی از جمله داده‌های مهم این هفته است که روز سه شنبه منتشر می‌شود و بر انتظارات سرمایه گذاری اثرگذار هستند.

گزارش درآمدی شرکت انویدیا که روز چهارشنبه منتشر خواهد شد برای بازار از اهمیت بالایی برخوردار است. درآمد این شرکت در فصول گذشته رشدهای بالایی را ثبت کرده است و اهمیت آن از این بابت است که اگر رشدی که بازار انتظار دارد در درآمد آن اتفاق نیفتد می‌تواند فروش شدیدی در شرکت‌های هوش مصنوعی را رقم بزند.

تقویم بازارها2

شاخص قیمت مصرف کننده استرالیا نیز از جمله داده‌های مهمی است که روز چهارشنبه منتشر می‌شود. اهمیت این داده از این بابت است که نشان می‌دهد آیا استرالیا نیز به جمع سایر بانک‌های مرکزی در کاهش نرخ‌های بهره خواهد پیوست یا خیر.

داده های تورمی ماه آگوست برای کشورهای آلمان و اسپانیا نیر روز پنج شنبه منتشر خواهد که برای بانک مرکزی اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است. انتظار سرمایه گذاران این است که بانک مرکزی اروپا احتمالا برای بار دوم تصمیم به کاهش نرخ بهره خواهد گرفت.

بازبینی دوم تولید ناخالص داخلی آمریکا نیز در این هفته منتشر خواهد شد که انتظار می‌رود 0.1 نسبت به گزارش قبل پایین‌تر منتشر شود، که به علت بازنگری در داده‌های خرده فروشی در ماه ژوئن است.

داده‌های تورم توکیو و خرده فروشی استرالیا نیز در روز جمعه مورد توجه سرمایه گذاران هستند.

نرخ بیکاری و خرده فروشی آلمان نیز از جمله داده‌های مهم در این هفته است که نشان خواهد داد که آیا اقتصاد این کشور داده‌های بد شاخص مدیران خرید را تایید می‌کند یا خیر.

داده‌های درآمد شخصی و هزینه‌های شخصی آمریکا که این هفته روز جمعه منتشر می‌شوند. عمده انتظارها بر رشد 0.2 درصدی درآمد شخصی است. همچنین انتظار می‌رود هزینه‌های شخصی نیز با توجه به آمارهای خرده فروشی عدد با افزایش رشد همراه باشد.

سرمایه گذاران همچنین انتظار دارند تورم هزینه‌های مصرف شخصی هسته (Core PCE) به صورت ماهانه 0.2 درصد منتشر شود، درحالی که پیش بینی می‌شود رشد سالانه آن به 2.7 درصد برسد.

شاخص مدیران خرید شیکاگو نیز در روز جمعه می‌تواند تصویری از شاخص مدیران خرید موسسه ISM ارائه دهد که هفته آینده منتشر خواهد شد.

انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی کانادا نیز روز جمعه منفی منتشر شود که می‌تواند واحد پول این کشور را تضعیف کند.

سخنرانی اعضای فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا نیز این هفته از نزدیک از سوی فعالان بازارهای جهانی دنبال می‌شود.