به گزارش اکوایران، پیش از اینکه روسای مالی جهان در طول چند روز آینده به واشنگتن بروند هشدار صندوق بین المللی پول (IMF) درباره اینکه باید هزینه‌هایشان را کاهش دهند را دریافت کردند.

براساس گزارشی از بلومبرگ، دو هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و باوجود اینکه بحران اخیر تورم جهان تقریبا پیش از آن به پایان رسیده است، وزرا و بانکداران مرکزی در پایتخت این کشور با تشدید درخواست‌ها برای نظم بخشیدن به شرایط مالی‌شان مواجه هستند.

صندوق بین المللی پول، که گردهمایی سالانه آن فردا دوشنبه آغاز خواهد شد، از چند روز قبل سیلی از پیش‌بینی‌ها و مطالعات درباره اقتصاد جهان را منتشر کرده است.

«گزارش پایش مالی» آن در روز چهارشنبه هشدار می‌داد که «سطوح بدهی عمومی کشورها» امسال به 100 تریلیون دلار خواهد رسید، درحالی که ایالات متحده و چین بیشترین میزان بدهی را در میان سایر کشورها دارند. کریستالیا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول در سخنرانی خود در روز پنج شنبه تاکید کرد که «این کوه بدهی بر جهان سنگینی می‌کند».

به گفته او، پیش بینی‌های IMF نشان دهنده ترکیبی از رشد پایین و بدهی بالاست که آیندهای دشوار خواهد بود؛ دولت‌ها باید روی کاهش بدهی خود کار کنند و ضربه گیرهایی را برای شوک بعدی ایجاد کنند که مطمئنا خواهد آمد و ممکن است بسیار زودتر از چیزی که انتظار داریم فرا برسد.

برخی از وزرای دارایی ممکن است پیش از پایان هفته تذکر بیشتری دریافت کنند.

ریچل ریوز، رئیس خزانه‌داری انگلستان اکنون با هشدار IMF درباره «ریسک واکنش بازار» در صورت پایدار نشدن سطح بدهی این کشور مواجه است.

خبر مرتبط
هشدار صندوق بین‌المللی پول: بدهی دولت‌ها بسیار بدتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد

اکوایران: بدهی دولت‌های جهان تا پایان سال جاری میلادی به 100 تریلیون دلار یا 93 درصد تولید ناخالص داخلی جهانی خواهد رسید. انتظار می‌رود بدهی تا سال 2030 میلادی به 100 درصد تولید ناخالص داخلی جهانی نزدیک شود.

اداره مالیات انگلستان با هدف کاهش سطح بدهی رویکرد سختگیرانه‌تری را در پیش گرفته است، که به گفته برخی تحلیلگران تلاشی برای بدست آوردن 5 میلیارد پوند درآمد اضافی برای دولت است.

در همین حال، آژانس رتبه بندی مودیز نیز روز جمعه گزارشی درباره فرانسه منتشر خواهد کرد که اقتصاد آن شدیدا زیر ذره بین سرمایه گذاران قرار دارد. درحالی که رتبه فرانسه یک قدم بالاتر از رقبای اصلی‌اش است بازارها مراقبت هرگونه کاهش رتبه اعتباری آن در آینده هستند.

در رابطه با کشورهایی که بزرگ‌ترین بدهی‌ها را دارند، نگاهی اجمالی به گزارش‌های منتشر شده IMF حاوی هشداری تلخ است: شرایط مالی شما مشکل همه است.

به گفته IMF، افزایش سطوح بدهی و نااطمینانی پیرامون سیاست مالی در کشورهای مهم، چون چین و ایالات متحده می‌تواند اثرات مهمی به شکل «افزایش هزینه‌های وام گیری» و «ریسک‌های مرتبط با بدهی» در سایر اقتصادهای جهان ایجاد کند.

-1x-1