به گزارش اکوایران، اقتصاددانان پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی آمریکا تا اوایل سال آینده را براساس دیدگاه‌های خوش‌بینانه‌تر از تقاضای مصرف کنندگان افزایش دادند و بر این عقیده هستند که محدودشدن تورم، فدرال رزرو را در مسیر کاهش نرخ‌های بهره حفظ می‌کند.

تازه‌ترین نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان نشان می‌دهد آنها با تعدیل افزایشی رشد اقتصادی از سه ماهه سوم 2024 تا سه ماه اول 2025 ایالات متحده را بطور میانگین 2 درصد پیش‌بینی کرده‌اند.

درحالی که انتظار می‌رود سرعت رشد اقتصادی در سال آینده کمتر از امسال باشد اما اقتصاددانان احتمال رکود در سال 2025 را به 25 درصد کاهش دادند. این پایین‌ترین احتمال وقوع رکود از سال 2022 است و نشان می‌دهد که فدرال رزرو در محدود کردن تورم با صدمات محدود به اقتصاد موفق بوده است.

شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو نیز نزدیک به هدف 2 درصدی پیش بینی شده است، که به مقامات اجازه می‌دهد به تدریج نرخ‌های بهره را کاهش دهند و از بدتر شدن شرایط بازار کار جلوگیری کنند. اقتصاددانان همچنین میانگین استخدام ماهانه در سال آینده را 125 هزار استخدام پیش‌بینی کردند که نسبت به میانگین 200 هزار استخدام در سال جاری کاهش یافته است. نرخ بیکاری نیز بطور میانگین 4.3 درصد پیش‌بینی شده است، که بالاتر از 4.1 درصد فعلی است.

به اعتقاد اقتصاددان ارشد در شرکت خدمات مالی نیشن واید، انتظار می‌رود فدرال رزرو در ماه نوامبر و دسامبر (هر دو ماه پایانی سال جاری) و در 2025 نرخ‌های بهره را کاهش دهد چراکه تورم در کانال نزولی قرار خواهد داشت.

علاوه بر کاهش‌های نرخ بهره در ماه‌های نوامبر و دسامبر، اقتصاددانان انتظار دارند سیاستگذاران فدرال رزرو نرخ‌های بهره را در سال آینده تا 1.25 واحد درصد کاهش دهند.

نظرسنجی بلومبرگ همچنین نشان دهنده تاب‌آوری مصرف کنندگان است. درحالی که انتظار می‌رود مخارج فصلی مصرف کنندگان تا سه ماهه اول 2025 تعدیل شود، اقتصاددانان تخمین‌های خود برای رشد هزینه‌ها نسبت به نظرسنجی قبلی افزایش دادند. آنها همچنین با روشن‌تر شدن چشم انداز سیاسی در ابتدای 2025 نسبت به سرمایه گذاری تجاری نیز اندکی خوش‌بین‌تر هستند.

به اعتقاد اقتصاددان ارشد شرکت خدمات مالی ING، نتیجه روشن انتقال آرام سیاسی به رئیس‌جمهور جدید، شفافیت ایجاد کرده و به تقویت اعتماد کمک می‌کند، و در محیطی با نرخ بهره پایین‌تر، می‌تواند چشم‌انداز اقتصادی را بهبود بخشد.