لیز تراس که به عنوان نخست وزیر جدید انگلستان انتخاب شده برای کمک به رفع مشکل خانواده‌ها در پرداخت قبوض برق و گاز راه حل‌هایی را وضع کرده است. میزان قبض سالانه یک خانواده معمولی بریتانیایی ۱۹۷۱ پوند (۲۳۰۰دلار) است.

به خاطر سیستم قیمت گذاری موجود از ابتدای ماه بعد هزینه قبوض به مقدار چشمگیری افزایش می‌یابد، لیز تراس در گفت‌وگو با تیم خود و مقامات دولتی در روز های اخیر، به دنبال راهی است که از افزایش شدید قبوض انرژی جلوگیری کند بر اساس اسنادی که توسط بلومبرگ دیده شده این سیاست در ۱۸ ماه آینده می تواند ۱۳۰ میلیارد پوند هزینه برای دولت داشته باشد.

قبوض انرژی بریتانیا برای یک خانواده معمولی از اکتبر (مهرماه) ۸۰ درصد افزایش می یابد و به 3 هزار و 548 پوند برای یک خانواده متوسط می‌رسد. این اتفاق بسیاری از خانواده‌های فقیر را مجبور خواهد کرد که برای گرم نگه داشتن خانه از تعدادی از نیازهای خود چشم پوشی کنند. بر اساس برنامه طراحی شده توسط تیم تراس این رژیم قیمت گذاری عملا لغو می‌شود و تنظیم کننده انرژی آف گم از سیستم قیمت گذاری کنار گذاشته خواهد شد، در عوض وزرا قیمت گذاری جدیدی را برای تعیین قبوض خانوارها تنظیم می‌کنند.

تراس روز سه شنبه پیش از شروع رسمی نخست وزیری‌اش، با ملکه الیزابت دوم در قلعه بالمورال اسکاتلند دیدار خواهد کرد. او باید راه حلی را برای افزایش قیمت انرژی ارائه کند تا فشار افزایش قیمت انرژی را برای خانوارها و کسب و کارها کاهش دهد. روسیه به خاطر تحریم‌های اعمال شده توسط اروپا، گاز صادراتی به اروپا را قطع می‌کند و هزینه تأمین انرژی را افزایش داده است.

 پوند انگلیس پیش از پیروزی تراس به خاطر برنامه‌های او برای کاهش مالیات‌ها با وجود فشارهای تورمی کاهش یافت. بازدهی که سرمایه گذاران خارجی نیز برای وام‌دهی به شرکت‌های انگلیسی تقاضا می‌کنند به بالاترین محدوده ۱۰ سال گذشته خود رسیده است.

 بر اساس اسناد بررسی شده توسط بلومبرگ، در طرح ارائه شده توسط تراس، تأمین کنندگان انرژی نرخ کاهش یافته‌ای را برای هزینه انرژی از خانواده‌ها دریافت می‌کنند و مابه تفاوت باقی مانده را دولت پوشش می‌دهد.

جاکوب ریس موگ که قرار است وزیر بازرگانی دولت تراس شود در روز دوشنبه با تأمین کنندگان انرژی برای بحث در این مورد گفت‌وگو کرد. یک فرد حاضر در این جلسه به بلومبرگ اعلام کرده که شرکت‌ها از این ایده استقبال کردند زیرا به جای پرداخت مالیات اضافی، کسری درآمد خود را از مالیات دهندگان پوشش می‌دهند و قیمتی که شرکت‌های انرژی مجاز به دریافت آن از خانوار هستند هر سه ماه توسط وزرا تعیین خواهد شد.

در طول مبارزات انتخاباتی برای رهبری حزب محافظه کار، تراس وعده داده بود که ۱۵۰ پوند را از صورتحساب مالیاتی سالانه مردم حذف می‌کند در حالی که دولت قبل ۴۰۰ پوند هم به عنوان یارانه دولتی به خانواده‌ها وعده کرده بود. با مجموع این حمایت‌ها در یک بسته حمایتی جدید، مقامات می‌گویند یک خانوار متوسط قادر به پرداخت قبوض خود نخواهد بود. در همین هفته گذشته لیز تراس خواست تا بسته ۴۰۰ پوندی پیشنهادی سوناک ریشی را به ۱۰۰۰ پوند به ازای هر خانواده افزایش دهد ولی بعد از گفت‌وگوهای طولانی با دستیاران به این نتیجه رسیدند که تصمیم گرفته شده کافی نیست و باید بیشتر از این مقدار حمایت صورت بگیرد.

لیز تراس