به گزارش اکوایران، جعفر میعادفر - رئیس سازمان اورژانس کشور - نسبت عدم تخصیص بودجه به اورژانس هوایی انتقاد کرده و از احتمال تعطیل شدن این پایگاه اورژانسی به دلیل فقدان منابع مالی کافی خبر داده است.

میعادفر به خانه ملت گفته هزینه‌های جاری سازمان اورژانس کشور در لایحه بودجه 1402 نه‌تنها هیچ افزایشی نداشته بلکه پنج درصد هم کاهش داشته است. او البته خاطرنشان کرده که یکی از نکات مثبت بودجه این است که از محل مالیات سیگار و عوارض ترافیکی، مبالغی برای خرید آمبولانس پیش‌بینی شده، زیرا یکی از چالش‌های اساسی، بحث تامین آمبولانس است.

او افزود: در لایحه بودجه 1402 اعتباری برای اورژانس هوایی در نظر گرفته نشده و به طور قطع اگر مجلس و دولت اعتبار حداقلی 700 میلیارد تومان را در لایحه بودجه 1402 پیش‌بینی نکنند، پایگاه اورژانس هوایی تعطیل خواهد شد؛ بنابراین ما انتظار داریم بودجه لازم در نظر گرفته شود تا سال آینده با مشکل مواجه نشویم.

بر اساس این گزارش، میعادفر پیش‌تر نیز در گفت‌وگو با اکوایران، وضعیت بودجه سازمان اورژانس کشور را تشریح کرده و از برخی نکات آن از جمله عدم تخصیص هیچ سهمی از حوادث ترافیکی یا کمبود منابع برای برخی از کارهای ضروری این سازمان انتقاد کرده بود.

پیش از این نیز زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن ابراز نگرانی نسبت به حذف ردیف‌های مقیمی، متخصصان، ماندگاری پزشکان و اورژانس هوایی اظهار کرده بود که منابع عمرانی متناسب با هزینه‌ها و تورم، پیش‌بینی نشده است و این موضوع کندتر شدن روند بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌ها، به‌ویژه پروژه‌های درمانی را در پی خواهد داشت.