به گزارش اکوایران، همزمان با سقوط رمزارزها در سال قبل رئیس بانک‌ مرکزی اروپا و قانون‌گذاران اروپایی نسبت به سرایت بحران رمزارزها به سیستم مالی جهانی هشدار دادند. همین مسأله موجب افزایش نظارت و قانون‌گذاری بر رمزارزها شد. سیاست‌های انقباضی بانک‌های مرکزی و شرایط رکودی، کار را برای ارزهای دیجیتال و شرکت‌های فناوری که در زمان سیاست‌های انبساطی و پاندمی کرونا رشد قابل توجهی کرده بودند، سخت‌تر کرد.

با ورشکستگی وام‌دهنده‌های ارزهای دیجتال و تعدادی از صرافی ارزهای دیجتال نظارت بر معاملات ارزهای دیجیتال و شرکت‌های فناوری تشدید شد و سال ۲۰۲۳ بزرگترین بحران مالی از سال ۲۰۰۸ از طریق رمزارزها در سیستم بانکی به وجود آمد. این اتفاق نگرانی‌ها از سرایت بحران به سیستم مالی و تکرار رکود بزرگ جهانی را تشدید کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پس از تعطیلی سیلورگیت و بانک سیلیکون‌ولی، این‌بار قانونگذاران ایالتی سیگناتور بانک نیویورک را به طور ناگهانی برای جلوگیری از سرایت بحران بوجود آمده در سیستم بانکی تعطیل کردند. این اقدامات همزمان با مجموع اقدامات خارج از واشنگتن برای ایجاد یک برنامه توسط فدرال رزرو برای اطمینان دادن به درخواست‌های مشتری‌ها برای برقراری توانایی برداشت پول انجام شده است.

بر اساس اعلام رگولاتورها همه سپرده‌گذاران، چه کسانی که سپرده آن‌ها بیمه شده و چه کسانی که سپرده آن‌ها بیمه نشده، می‌توانند به سپرده‌های خود دسترسی داشته باشند. مشتریان سیلیکون‌ولی از روز دوشنبه به سپرده‌های خود دسترسی دارند.

افراد مطلع از ماجرا می‌گویند که تعطیلی سیلیکون‌ولی برای مدیران آن غافلگیرکننده بود و تنها کمی قبل از اعلام عمومی متوجه این ماجرا شدند. افراد آشنا از ماجرا می‌گویند که تعطیلی سیلیکون‌ولی برای مدیران آن غافلگیرکننده بود و تنها کمی قبل از اعلام عمومی متوجه این ماجرا شدند. بانک در روز جمعه پس از ورشکستگی سیلیکون‌ولی با سیل خروج سپرده‌ها مواجه شد، ولی در ادامه وضعیت در روز یکشنبه تثبیت شد.

«بارنی فرانک» - نماینده سابق کنگره ‌و یکی از اعضای هیأت مدیره سیگناتوربانک - می‌گوید: من فکر می‌کنم اگر به ما اجازه می‌دادند فردا بازگشایی را انجام دهیم، می‌توانستیم ادامه دهیم. ما به عنوان بزرگترین وام‌دهنده شهر نیویورک تحت اعتبار مالیات مسکن کم‌‌درآمد، یک دفتر وام محکم داریم.

بارنی فکر می‌کند که سیگناتور بانک همچنان می‌توانست به فعالیت خود ادامه دهد.

تمام سپرده‌ها و دارایی‌های سیگناتور توسط شرکت بیمه سپرده فدرال رزرو به بانک ان‌ای منتقل شده است؛ بانکی با خدماتی کامل که توسط شرکت بیمه سپرده فدرال رزرو اداره می‌شود. رگولاتورها اعلام کرده‌اند که سیگناتور بانک ۱۱۰.۳۶ میلیارد دلار دارایی و ۸۸.۵۹ میلیارد دلار سپرده تا پایان دسامبر داشته است.

یک فرد مطلع اعلام کرده که دارایی‌های سیگناتور بانک نسبت به سایر همتایان خود تنوع کمتری داشته که احتمالا مدیریت افزایش نرخ بهره تهاجمی سال قبل را سخت‌تر کرده است.

سقوط سیگناتور بانک ممکن است بخشی از صنعت فناوری را با مشکل جدی روبه‌رو کند. بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان و پاکسوس گلوبال اعلام کرده‌اند که در سیگناتور بانک سپرده داشته‌اند. سیگناتور بانک دومین بانکی است که بعد از سیلیکون‌ولی تعطیل شده و تحقیقات از غول‌های رمزنگاری ورشکست شده مانند اف‌تی ایکس در تعطیلی آن‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

سیگناتور بانک پس از ورشکستگی اف تی ایکس در اواخر سال قبل، سطح دارایی‌های دیجیتال را کاهش داده بود، ولی همچنان تا هشت مارس (۱۷ اسفند) ۱۶.۵ میلیارد از سپرده‌های مشتریان مرتبط با ارزهای دیجیتال بود.

پس از اعلام ورشکستگی سیلور گیت جوزف دی پائولو - مدیر اجرایی سیگناتور - در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیگناتور بانک ارزهای دیجتال را معامله، نگهداری و سرمایه‌گذاری نمی‌کند و در برابر دارایی‌های دیجیتال وام نمی‌دهد. صرافی اف تی ایکس در سیگناتور بانک حساب‌هایی داشت که به گفته بانک کمتر از ۰.۱ درصد از کل سپرده‌های بانک بوده است. پس از ورشکستگی اف تی ایکس سیگناتور بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد تا 10 میلیارد دلار از سپرده‌های ارزهای دیجیتال مشتریان را کاهش دهد. این سیاست نسبت سپرده‌های دیجیتال را به ۱۵ تا ۲۰ درصد از تمام سپرده‌ها کاهش می‌داد.

با شرایط بوجودآمده، شرکت‌های رمزارز باید به دنبال روابط بانکی جدید با رمزارزها باشند که نگرانی زیادی را برای این صنعت به وجود آورده، زیرا ارتباط ارزهای دیجیتال با دلار و سیستم بانکی مهم است.