به گزارش اکوایران؛ مرحله اول ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه 20 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی از یک ماه قبل آغاز شد تا به 40 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی پرداخت شود.

براساس اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، در این مرحله، بازنشستگان و مستمری‌بگیران با مراجعه به کانون‌های بازنشستگان در سراسر کشور برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کردند که برای دریافت این تسهیلات نیازی به ضامن نیست. 

نرخ کارمزد تسهیلات 20 میلیون تومانی بازنشستگان 4 درصد است که مدت بازپرداخت 2 سال خواهد بود. 

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درباره مرحله دوم ثبت‌نام و پرداخت وام بازنشستگان اظهار کرده که مرحله دوم ثبت‌نام و پرداخت وام قرض‌الحسنه 20 میلیونی بازنشستگان را طی چند روز آینده آغاز خواهیم کرد.

براساس اعلام میرهاشم موسوی، در این مرحله 80 هزار نفر ثبت‌نام می‌کنند و پرداخت آن از ابتدای ماه بعد آغاز خواهد شد. 

به گفته مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، تاکنون 180 هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین‌اجتماعی پرداخت شده و امسال نیز 70 هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد شد که مجموع مطالبات دریافتی تأمین‌اجتماعی از دولت به 250 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

موسوی از تسویه تمام بدهی بانکی تأمین‌اجتماعی که حدود 106 هزار میلیارد تومان بود، خبر داده و گفته، افزایش سرمایه حدود 46 هزار میلیارد تومانی بانک رفاه انجام شده و علاوه بر اینکه بدهکار نیستیم و جلوی خسارات هزینه سالانه سود تسهیلات که حدود 25 هزار میلیارد تومان بود، گرفته شد.