به گزارش اکوایران، پس از اظهارات سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا، ارزش یورو امروز سه‌شنبه (28 شهریور) با افزایش همراه شد،‌ اما گزارش‌ها نشان می‌دهد پیش از تصمیم بانک مرکزی ژاپن درباره چگونگی تغییر نرخ بهره، ارزش یِن به رکورد کمترین ارزش خود در 10 ماه گذشته نزدیک شده است.

به نوشته «سی ان‌بی‌سی‌»، برگزاری جلسات بانک‌ مرکزی کشورهای مختلف در روزهای آتی با محوریت بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی ژاپن در آسیا، می‌تواند تأثیر مهمی بر روند تغییر ارزش ارزهای جهانی داشته باشد.

در این میان، هر یورو با افزایش 0/3 درصدی به 1/0695 دلار رسید. علت این افزایش به اظهارنظرهای مقامات بانک مرکزی اروپا نسبت داده شده که افزایش نرخ بهره را محتمل دانسته بودند. به دنبال این سخنان، اوراق قرضه دولتی در منطقه یورو نیز با افزایش ارزش همراه شد.

همچنین انتشار گزارشی مبنی بر تصمیم بانک مرکزی اروپا برای مقابله با نقدینگی مازاد چند تریلیون یوریویی که بین بانک‌ها دست به دست می‌شود، در افزایش ارزش یورو نقش داشت.

در آسیا، ارزش پول ملی ژاپن با کاهش نسبی روبه‌رو شد و به 147/64 ین به ازای هر دلار رسید؛ عددی که بسیار نزدیک به رکورد کمترین ارزش ین در 10 ماه اخیر است. بانک مرکزی ژاپن قرار است روز جمعه (31 شهریور) تصمیم نهایی خود درباره تغییر یا ثابت ماندن نرخ بهره را اعلام کند.

در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا برای اعلام تصمیمش درباره نرخ بهره، ارزش دلار آمریکا اندکی کاهش یافت،‌ اما فاصله زیادی با اوج قیمتی شش ماه اخیر خود نگرفته است. شاخص دلار با کاهش 0.04 درصدی به 105/04 واحد رسیده است.

پوند هم در آستانه جلسه بانک مرکزی انگلستان که انتظار می‌رود یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد، با رشد 0.04 درصدی همراه شد و به 1/2390 دلار رسید.