به گزارش اکوایران، قیمت بیت‌کوین همچنان در تلاش است تا موج صعودی پیش‌بینی‌شده بالای 30 هزار دلار را از سر بگیرد. با این حال، با محروم شدن بازار ارزهای دیجیتال از نقدینگی کافی برای افزایش، تثبیت بین 29000 تا 30000 دلار اولویت دارد.

قیمت بیت‌کوین توانست آرام بماند زیرا بازار کریپتو در تلاش برای هضم سوءاستفاده از منحنی مبادلات استیبل‌کوین است که تا 100 میلیون دلار سرمایه به خطر انداخته است. طبق گزارش CoinDesk، این هک از یک باگ «ورود مجدد» در زبان برنامه‌نویسی پلتفرم به نام Vyper استفاده کرده است.

این احتمال وجود دارد که قیمت بیت‌کوین به 29 هزار دلار بازگردد و ورودی نقدینگی را پیش از آغاز دوباره روند صعودی افزایش دهد.

سرمایه‌گذاران ممکن است بخواهند موقعیت‌های خرید خود را در بیت‌کوین حفظ کنند زیرا می‌دانند که واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD) سیگنال خرید می‌دهد. حرکت بالاتر از خط میانگین (0.00) سیگنال خرید را تقویت می‌کند.

از آنجایی که الگوی نزولی زیر 30000 دلار باقی مانده است، آزمایش مجدد خط روند نزولی یا 29000 دلار می‌تواند کمک زیادی به حفظ منافع سرمایه‌گذاران کند.

کاپیتان فایبیک، تحلیلگر محبوب رمزارز، شکل‌گیری گسترده‌ای را در نمودار 12 ساعته برجسته می‌کند، که امکان یک «موج صعودی بالقوه قابل توجه تا 10٪» را نشان می‌دهد.

با این حال، معامله‌گران باید محتاط باشند، به خاطر داشته باشند که متحرک نمایی 100 روزه ممکن است زیر متحرک متحرک نمایی 200 روزه قرار بگیرد و در نتیجه الگوی متقاطع مرگ را تایید کند. برخلاف صلیب طلایی، این یک الگوی نزولی است که نشان می‌دهد مسیر با کمترین مقاومت به سمت پایین است.

تا زمانی که بیت کوین بالای 29000 دلار باقی بماند، سرمایه‌گذاران باید مطمئن باشند که به زودی یک موج صعودی در راه است و ممکن است بیت کوین را به 35000 دلار برساند. با این حال، کاهش طولانی‌مدت به 28000 دلار در حالی که ممکن است فرصتی برای سرمایه‌گذاران برای خرید بیت‌کوین BTC با قیمت پایین‌تر ایجاد کند، ممکن است باعث وحشت شود و منجر به ضرر بیشتر به 25000 دلار شود.

افزایش دلار متاثر از توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

شاخص دلار آمریکا در اوایل تجارت اروپا در روز دوشنبه افزایش یافت، اما در مسیر زیان ماهانه است زیرا معامله‌گران احتمال پایان چرخه انقباض فدرال رزرو را بررسی می‌کنند، در حالی که ین ژاپن در پی سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن تضعیف شد. 

در ساعت 03:10 ET (07:10 GMT)، شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، 0.2% بالاتر در 101.570 معامله شد.

دلار هفته جدید را با روند مثبت آغاز کرده است، اما همچنان در مسیر ثبت کاهش ماهانه تقریباً 1 درصدی قرار دارد.

فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته نرخ‌های بهره را افزایش داد، اما انتظار می‌رود که این آخرین افزایش چرخه انقباضی سالانه بانک مرکزی باشد.

جروم پاول به اهمیت داده‌های آتی، با انتشار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی CPI، دو گزارش شغلی و شاخص هزینه اشتغال که قبل از جلسه سپتامبر ارائه می‌شود، اشاره کرد.

رقم هزینه نیروی کار ECI سه ماهه دوم در روز جمعه به 1.0 درصد رسید - کاهشی از 1.2 درصد در سه ماهه اول و 1.4 درصد در سه ماهه اول سال 2022. این نشان می‌دهد که فشار تورمی ناشی از افزایش دستمزدها در حال کاهش است و بر افزایش قیمت ها افزوده است.

«ین» ضعیف شد

نسبت دلار به ین (USD/JPY) با افزایش 0.5 درصدی به 141.88 رسید، در حالی که ین پس از یک جلسه پرنوسان پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن سیاست کنترل منحنی بازده خود را گسترش داد و اجازه داد بازدهی 10 ساله 0.5 درصد در اطراف هدف صفر درصد حرکت کند، زیان روز جمعه را افزایش داد.

ین پس از افزایش‌های اولیه، تضعیف شده است، زیرا معامله‌گران تصمیم گرفتند که این حرکت می‌تواند منجر به حفظ نرخ‌های بسیار پایین بانک مرکزی آمریکا برای مدت طولانی‌تر شود، به‌ویژه پس از اینکه بانک مرکزی اوایل روز دوشنبه گزارش شد که حدود 2 میلیارد دلار اوراق قرضه را در یک عملیات برنامه‌ریزی نشده خریداری کرد.