به گزارش اکوایران؛ سید امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در یک برنامه تلویزیونی گفته که در دو سال اخیر، طرح‌های متعددی در جهت اشتغال‌زایی روستایی انجام شد که در برنامه روز روستا شکرانه بهره‌برداری از آن‌ها را خواهیم داشت. در پی اقدامات صورت گرفته مجموعا بیش از ۶۷۰ هزار شغل ایجاد شده که از طریق سامانه رصد وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی کاملا قابل رصد و صحت‌سنجی است.

طبق اظهارات معاون توسعه روستایی، بر اساس شاخص اعلام شده توسط مرکز آمار، ما شاهد کاهش ۱.۷ درصدی نرخ بیکاری در روستا بوده‌ایم که اتفاق بسیار خوبی است.

مدنی بیان کرده که این مشاغل ایجاد شده می‌توانند در قالب حوزه‌های خرد مانند مجموعه‌های کوچک تولید عسل و پرورش زنبور تا مجموعه‌هایی که به صورت صنایع تبدیلی، تکمیل‌کننده مشاغل خانگی هستند، باشند. این طرح‌های اقتصادی شامل مشاغلی است که در قالب کوچک و متوسط تاثیرگذار در صنعت و تکمیل‌کننده مشاغل خانگی و خرد هستند. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در مورد اقدامات صورت گرفته در مناطق محروم اظهار کرده که متاسفانه در بخش‌هایی از کشور ما محرومیت به چشم می‌خورد. باید این موضوع را در نظر داشت که در این زمینه در کشور ما اتفاقات زیرساختی بزرگی افتاده است. اکنون ما نزدیک به ۹۰ درصد آب شرب قابل استفاده داریم یا بالای ۷۷ درصد راه‌های روستایی ما آسفالت شده است.

مدنی اظهار کرده که در سفر آقای رئیس جمهور به خوزستان و شهرستان اندیکا دستورات بسیار خوبی از جانب ایشان صورت گرفت و ما همواره در حال پیگیری این دستورات و عملی کردن آن‌ها بوده‌ایم. مشکل آب شرب و تنش آبی در اکثر روستاهای کشور ما وجود داشت و الحمدلله اکنون مشکلات مربوط به 3 هزار و ۵۰ روستا حل شده و مابقی نیز تا پایان دوره این دولت نیز حل خواهد شد. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور درباره راهکارهایی برای مواجه با مشکلات کولبران گفته که در این زمینه ما طرحی را مبنی بر اشتغال‌زایی برای کولبران متناسب با محل زندگی آن‌ها داریم. برای اکنون از گیوه‌‌بافی این عزیزان، صادرات صورت می‌گیرد، لذا به صورت کلی هدف بر این است که با حمایت مجموعه‌های متفاوت از جمله بنیاد برکت و کمیته امداد امام‌خمینی، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.