به گزارش اکوایران، براساس آخرین آمار واردات کالاهای غیرنفتی که از سوی گمرک ایران منتشر می‌شود سه کالای «ذرت دامی»، «تلفن هوشمند» و «دانه سویای تراریخته» بیشترین ارزش دلاری واردات را در ۶ ماهه نخست امسال به ثبت رسانده‌اند.

آمارهای گمرک ایران از واردات ۶ ماهه نخست امسال نشان می‌دهد ارزش دلاری واردات کالاهای غیرنفتی کشور به بیش از ۳۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است. همچنین حجم واردات کالاهای غیرنفتی کشور در این مدت ۱۷.۶ میلیون تن بوده است. 

بررسی‌ها حاکی از آن است که سه کالای «ذرت دامی»، «تلفن هوشمند» و «دانه سویا» بیشترین ارزش واردات کشور را به خود اختصاص داده‌اند. 

020722

رکوردزنی ذرت دامی در واردات شش ماهه

در میان کالاهای وارداتی بیشترین ارزش دلاری واردات مربوط به «ذرت دامی» بوده است. ارزش دلاری این واردات این کالا معادل ۱ میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار و حجم صادرات آن معادل ۴.۲ میلیون تن گزارش شده است. به عبارتی بیشترین میزان ارز خارج شده از کشور در جهت خرید نهاده‌های دامی بوده است.

در رتبه دوم بیشترین ارزش کالاهای وارداتی «تلفن هوشمند» قرار دارد. این کد وارداتی شامل تلفن‌های هوشمندی که به صورت قطعه قطعه شده وارد شده و در ایران سرهم می‌شوند، نمی‌شود. طبق آمارها این محصول به ارزش حدود ۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان و وزن بیش از ۲ هزار تن به کشور وارد شده است.

جایگاه سوم بیشترین ارزش دلاری واردات کالاها به «دانه سویای تراریخته» تعلق دارد. واردات این کالا در ۶ ماهه نخست امسال ارزشی معادل یک میلیارد دلار و حجمی معادل ۱.۴۳ میلیون تن را ثبت کرده است.